site.btaРеализацията на водородната електромобилност ще осигури нови перспективи за българския енергиен сектор, заяви служебният министър на енергетиката


Реализацията на водородната електромобилност ще осигури нови перспективи за българския енергиен сектор. Това каза служебният министър на енергетиката Владимир Малинов при представянето на автобуса Toyota Caetano, който работи с електромотор, задвижван изцяло от водород. Автобусът тръгна по улиците на София и ще се движи днес между 12:00 и 15:00 часа с начална и крайна точка – пл. „Княз Александър I“, а от 18 до 20 юни между 12:00 и 22:00 часа ще се движи по маршрута на тролейбусна линия №9.
Служебният министър посочи, че е щастлив да участва в първите дни на включването на България във водородната електромобилност. По думите му хората са свидетели на предизвикателства в рамките на климата и околната среда, с които трябва да се справим. Към това можем да добавим и пазара на електроенергия, който в момента и в рамките на последните години се характеризира с изключителна волатилност и, не на последно място, международната обстановка, която Русия води в Украйна и представя предизвикателствата в енергетиката в един коренно различен контекст, посочи още Малинов.
Според него, на този фон, намирането на алтернативен източник за зелена енергия, какъвто е водородът и неговото приложение в различни сектори на промишлеността, транспорта, с цел осигуряване на сигурна, достъпна и чиста енергия, е от ключово значение. Малинов посочи, че в сектор енергетика, водородът ще бъде приоритет. "Работим за нов проект за създаване на преносна инфраструктура на водород, надяваме се, той да бъде финансиран от ЕК, както и пилотен проект, който да бъде реализиран в подземното хранилище "Чирен" за използване на зелен водород за собствени нужди", съобщи министърът. Приложението на водородната технология може да ни осигури отговор на предизвикателствата с климатичните промени, смята той.
Водородните горивни клетки генерират електричество от водороден газ - така се задвижва автобусът, а единственото отпадъчно вещество е вода. Водородният транспорт в градските условия представлява значителна възможност за намаляване на въглеродните емисии и подобряване на качеството на въздуха.
На представянето на автобуса присъстваха служебният министър на енергетиката Владимир Малинов, зам.-министърът на иновациите и растежа Георги Ангелов, зам.-министърът на транспорта и съобщенията Димитър Недялков, зам.-министърът на образованието и науката Николай Витанов, зам.-кметът по транспорт Илиян Павлов, ръководителят на Представителството на Европейската комисия в България Йорданка Чобанова, както и Дария Владимирова от Българска асоциация за водород, горивни клетки и съхранение на енергия.
/БИ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text