site.btaОколо 170 карти за безплатно паркиране са раздавани, според кмета на София Васил Терзиев

Около 170 карти за безплатно паркиране са раздавани, според кмета на София Васил Терзиев
Около 170 карти за безплатно паркиране са раздавани, според кмета на София Васил Терзиев
Снимка: Милена Стойкова/БТА (архив)

Чувал съм за около 170 такива карти, но се говори, че те са повече, каза кметът на София Васил Терзиев в предаването "Тази сутрин" по бТВ. Коментарът му е по повод брифинга вчера, на който председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров заяви, че предишното управление на София е раздавало карти за безплатно паркиране в синя и зелена зона.

От ГЕРБ заявиха в изпратена до медиите позиция, че твърденията за картите за безплатно паркиране в София са манипулативни.

„Има два типа карти за паркиране в „Синя зона“. Едните са регламентирани с решение на Столичен общински съвет и касаят колите на общинската администрация. На тези карти са изписани номерата на тези служебни автомобили и така те могат да паркират в столицата. Другите са без номера и те са обект на вчерашната пресконференция и са проблемни. Някои са били давани на служби, което е нормално, но много други са били давани на случаен принцип и безотчетно. Те са раздавани от ЦГМ и са разписвани от кмета“, каза Терзиев.

Столичният кмет настоява да се изясни къде отива всяка една такава карта и кой я използва. Според него тези карти са нанесли щети на бюджета на столицата за 500 000 лева.

Терзиев каза, че проблемът с паркирането в София е голям и за живеещите, и за тези, които имат нужда от служебен абонамент. Това, по което работим, е цялостно преосмисляне на това кой може да паркира и как. Важно е да застъпим правата на тези които живеят там. Не искаме да се обезлюди центърът. Не че и ние не допринесохме наскоро към проблема с бул. „Патриарх Евтимий”, добави той.

За паркирането и реорганизацията на движението по бул. „Патриарх Евтимий” в центъра на София, Терзиев обясни, че не е доволен . „Много вярвам в целесъобразността на части от проекта, но и си давам сметка, че сме сгрешили в някои неща от имплементацията и комуникацията. Направихме го много бързо, без обсъждане, и стъпихме на информация, че някои неща трябва да бъдат на базата на стари дискусии. Аз го подцених този проблем. Ако старото се окаже, че е много по-добро и данните го показват, ще го мислим. Това, което видях от протестиращите, е, че те нямат проблем с велосипедните алеи и с по-бързото придвижване на градския транспорт”, добави Терзиев.

Той заяви, че средствата, които се събират от платеното паркиране, влизат в Центъра за градска мобилност и субсидират градския транспорт. Според него парите трябва да отиват в обособено дружество „Паркинги и гаражи“.

Това, което се вижда в момента, е временна организация на движението. Не се планира ул. „Фритьоф Нансен“ да стане двупосочна, заяви той.

/АБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:28 на 18.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация