site.btaВ края на юли очакваме да приключи удълбочаването между два пристанищни терминала в Бургас, каза директорът на "Пристанищна инфраструктура" Ивайло Иванов

В края на юли очакваме да приключи удълбочаването между два пристанищни терминала в Бургас, каза директорът на "Пристанищна инфраструктура" Ивайло Иванов
В края на юли очакваме да приключи удълбочаването между два пристанищни терминала в Бургас, каза директорът на "Пристанищна инфраструктура" Ивайло Иванов
Снимка: БТА, Галя Тенева

До края на юли се очаква да приключат дейностите по удълбочаване на акваторията между двата пристанищни терминала, стопанисвани от оператора “Български морски флот Порт Бургас” АД – Изток 2 и Запад. Това стана известно от думите на генералния директор на Държавното предприятие “Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) Ивайло Иванов. Той пристигна в Бургас, за да се запознае лично с дейностите по проекта, който се финансира със средства от Европейския съюз и е на стойност над 70 млн. лева. 

“Основната цел на проекта е да осигури по-големи дълбочини, което ще доведе до приемането на по-големи плавателни съдове в Бургас, в това число и контейнеровози“, каза Иванов. Той припомни, че проектната дълбочина, заложена в проекта е близо 16 метра, а масите, които ще се извадят при драгирането, ще се извозват на предварително определени места. Към момента основната драга, която работи, е с голям капацитет. Към нея има още пет или шест баржи, които транспортират масите, каза още директорът на ДППИ. 

Драгирането, уточни той, се извършва във връзка с друг проект на пристанищния оператор за изграждането на ново корабно място. “Дейностите по удълбочаването, които се извършват в момента, са доказателство за добрата симбиоза между държава и бизнес. Това ще доведе до икономически ползи и за държавата, и региона“, добави още Ивайло Иванов. 

След приключването на дейностите бургаското пристанище, стопанисвано от “БМФ Порт Бургас” ще може да обслужва кораби с дължина до 280 метра. БТА припомня, че при представянето на проекта през ноември миналата година стана ясно, че изпълнението му ще бъде разделено на две фази, финансирани от две оперативни програми -  "Транспорт и транспортна инфраструктура" и "Транспортна свързаност".  След обществена поръчка на ДП "Пристанищна инфраструктура" за изпълнител на дейностите бе определен българо-нидерланския "Консорциум Космос Ван Оорд" ДЗЗД.   

/МК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:12 на 23.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация