Движението ще се осъществява в една лента, без да бъде спирано

site.btaОсновен ремонт на Дунав мост при Русе започва в края на юни, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова

Основен ремонт на Дунав мост при Русе започва в края на юни, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова
Основен ремонт на Дунав мост при Русе започва в края на юни, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова
Снимка: БТА, архив

Планираме започване на основен ремонт на Дунав мост при Русе. Това съобщи служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова-Касабова в ефира на предаването "Денят започва с Георги Любенов" по БНТ.

Ремонтът започва в края на юни, ще продължи две години, а стойността му е приблизително 45 млн. лева, които са осигурени от държавния бюджет, обясни Коритарова. Тя допълни, че ремонтираният участък ще бъде с дължина от 1100 м в българската територия на моста, като ще бъдат сменени панелите на моста, хидроизолацията, пътната настилка, както и всички метални елементи на моста. Съоражението не е ремонтирано 70 години, посочи Коритарова и допълни, че се очаква движението да бъде само в едната лента, като ще бъде организирано със светофар.

По думите на служебния министър този ремонт е належащ. Анализите ни показват, че няма да има по-големи задръствания от тези в момента, но за да сме обективни, предвиждаме започването на информационна кампания, която своевременно да информира за организацията на движение, обясни Коритарова. Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството посочи, че е възможно в много кратки периоди движението да бъде спирано напълно, но за това хората ще бъдат информирани. Коритарова обясни, че е предвидено към края на юли да бъде пусната и фериботна връзка, която да облекчи трафика с камиони, ползващи Дунев мост. 

Служебният министър беше канегорична, че състоянието на пътищата в България е незадоволително. На среща с ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура" и с областните пътни управления в страната тя е възложила да бъде изготвен анализ в рамките на една седмица, за да се знае къде трябва да се планират належащите ремонти. Едни от основните действия, които ще бъдат предприети, е осигуряване на безопасност на критичните точки на пътната инфраструктура, почистването на треви и храсти, възстановяване на пътната маркировка и липсващите пътни знаци, премахване на елементите, които пречат на видимостта на кръстовищата, поясни Коритарова.

По думите ѝ пътищата у нас не са ремонтирани през последните три години. В този период няма действащи договори за текущо поддържане на пътищата, обясни Коритарова. Извършвани са само аварийни ремонти, но за съжаление и там финансовият ресурс вече е изчерпан, затова първото нещо, което съвсем отговорно реших беше възстановяването на работата за избор на изпълнители, каза още служебният министър. Министерство на регионалното развитие и благоустройството рябва да плати 200 милиона лева на строителни фирми за извършени дейности по договори за пътно поддържане, обясни тя и допълни, че лихвите по тях са още почти толкова.

Регионалният министър каза още, че автомагистрала "Тракия" има нужда да се ремонтира в участъци в областите Сливен и Ямбол, но това ще стане след края на активния туристически сезон, за да не се създават задръствания през лятото. Коритарова посочи още, че са възстановени всички ремонтни дейности на автомагистрала „Хемус“. 

Коритарова коментира и катастрофата с кола на Национална служла "Охрана" край Аксаково, при която загина човек. По думите ѝ има пропуски в работата и затова директорът на Областното пътно управление във Варна е отстранен от работа. Ремонтът е бил възложен още на 13 май, обясни служебният министър и допълни, че въпреки това е трябвало да се изчака, за да приключат всички следствени дейности.

/МК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 14:00 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация