site.btaПодписан е договор за доставка на седем двуетажни влака на стойност над 300 милиона лева, съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията
Договор за доставка на седем двуетажни влака, които ще бъдат закупени със средства по Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ), подписаха служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков и ръководството на полската компания Stadler Polska Sp. z o.o. Това съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията (МТС).
Договорът включва доставка на седем двуетажни нулевоемисионни електрически влака от серията KISS, както и опция за доставка на още три влака при осигурено финансиране до края на срока на договора. Изпълнителят трябва да осигури също 15-годишна поддръжка на влаковете и обучение на експлоатационния персонал. Подвижният състав ще разполага с минимум 300 седящи места, а повече от 10 % от тях ще бъдат за хора с намалена подвижност. Влаковете са за скорост от 160 км/ч и ще са оперативно съвместими с европейската железопътна мрежа.
Стойността на договора е 300 513 279,50 лева, а срокът за доставка е 26 месеца.
„Подписваме този договор след повече от 20 години, в които страната ни не е закупила нито един нов влак“, посочи Георги Гвоздейков. По думите му след всичките години на неглижиране на железопътния транспорт, обществото заслужава да пътува с модерни и безопасни влакове, а този договор е първата сериозна крачка в тази посока. „Подвижният състав, който ще бъде доставен до 2026 г., отговаря на всички изисквания за комфорт и екологичност, които стоят в основата на реформите по НПВУ“, допълни още служебният транспортен министър.
Председателят на Управителния съвет на Stadler Polska Sp. z o.o. Филип Брунър изтъкна важността на сделката с България. „Изключително горди сме, че нашата компания ще допринесе за подобряване на железопътния транспорт в страната и се надявам нашето партньорство да продължи и в бъдеще“, коментира той.
В началото на месеца Гвоздейков подписа решението за избор на изпълнител за доставката на седем двуетажни влака, които ще бъдат закупени със средства по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ). Обществената поръчка беше открита в средата на февруари, а в края на март бяха отворени офертите на участниците.
На 18 април МТС премина към пряко договаряне на доставката на 35 едноетажни мотрисни влака по Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ).
След преглед на подадените оферти в откритата на 26 януари процедура по обществена поръчка, комисията е установила, че предложенията в техническите спецификации на двамата участници не отговарят на заложените изисквания, свързани със сроковете за доставка, сертифициране, както и други технически детайли за въвеждането в експлоатация на подвижния състав.
БТА припомня, че по Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ) са планирани инвестиции за закупуването на седем двуетажни и 35 едноетажни електрически мотрисни влака, 20 едноетажни пуш-пул състава, 18 електрически маневрени локомотива, както и доставката на бордово оборудване за 108 електрически локомотива и мотрисни влака.
/РН/
news.modal.header
news.modal.text