site.btaВлизането на България в Шенген дава шанс за развитие и на летището в Балчик, според директора на Летище София Иван Димитриев

Влизането на България в Шенген дава шанс за развитие и на летището в Балчик, според директора на Летище София Иван Димитриев
Влизането на България в Шенген дава шанс за развитие и на летището в Балчик, според директора на Летище София Иван Димитриев
Снимки: Красимир Кръстев/БТА

Влизането на България в Шенгенското пространство дава шанс за развитие и на летището в Балчик, коментира днес за БТА Иван Димитриев, изпълнителен директор на Летище София, което от 2016 г. управлява крайморския аеропорт.

Димитриев беше домакин на събитието Schengen check, с което символично румънски и български пилоти на малки самолети отбелязаха присъединяването на двете държави към пространството. На 27 април домакин на реципрочна проява ще бъде Летище Тузла.  

Никога за един ден толкова самолети не са кацали в Балчик, посочи Димитриев. По думите му вместо първоначално планираните 20 машини, се очаква да пристигнат близо 40. Разположението на летището в Балчик е феноменално, близо до туристически комплекси и обекти, до голф игрища, каза още Димитриев. По думите му портът поема самолети до 5700 килограма излетна маса - т.нар. малка авиация. За хеликоптерите е допустимо да бъдат и по-тежки. 

Летището се използва като военен и цивилен обект от 1996 г., припомни Димитриев. Той подчерта, че военните са с приоритет, когато изпълняват задачи, се въвежда друг режим и всички любители пилоти се съобразяват с това.

Аеропортът има нужда от инвестиции не толкова в летателното поле, колкото в прилежащата инфраструктура, допълни Димитриев. По думите му са нужни модерни халета за подслон на самолетите, тъй като настоящото е строено през 40-те години на миналия век. Пистата също е добре да бъде от нов тип, макар че в момента с нея няма никакви проблеми, каза още Димитриев. 

Изпълнителният директор на „Албена“ АД Красимир Станев посочи, че летището в Балчик е държавно богатство и задължително трябва да се развие, като се запази двойното му предназначение. Като цивилен аеропортът може да се ползва за бизнес полети, от всички форми на малката авиация, за обучение на пилоти, безмоторно летене, парашутизъм, каза Станев. Той подчерта, че въздушните спортове стават все по-търсени, а летището предлага прекрасни условия за тях, тъй като е в слънчев район и извън големия трафик на Централна и Западна Европа. Освен това наблизо има прекрасна инфраструктура - от румънската граница до „Златни пясъци“ има поне 200 хотела, яхтено пристанище, три голф игрища, много исторически и културни забележителности, коментира Станев.

Янко Стоименов, член на Управителния съвет на асоциацията на българските пилоти и собственици на самолети допълни, че сега пред летището в Балчик се отваря възможност от едва преживяващо да се превърне в посещавано от авиация с общо предназначение и нещата рязко да се променят. Днешният ден е само началото, допълни Стоименов и подчерта, че това става факт благодарение и на добрата политическа воля от двете страни на Дунав. Той каза още, че след влизането ни в Шенген по въздух и вода е изпълнявал полети до държави от това пространство. Нещата са много по-лесни и по-добри, ако щете дори и само за самочувствието ни, обобщи Стоименов.

/АБ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 07:11 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация