site.btaСлед близо два часа дебати кметът на Смолян оттегли докладната за разширяване на синята зона за платено паркиране

След близо два часа дебати кметът на Смолян оттегли докладната за разширяване на синята зона за платено паркиране
След близо два часа дебати кметът на Смолян оттегли докладната за разширяване на синята зона за платено паркиране
Кметът на Смолян Николай Мелемов (в дясно) и председателят на Общинския съвет Димитър Кацаров. Снимка: Елена Павлова/БТА

Кметът на община Смолян Николай Мелемов оттегли докладната записка за разширяване на синята зона за платено паркиране в града. Близо два часа продължиха дебатите в Общинския съвет (ОбС) по предложението за обособяване на новите паркоместа от втория етап на платеното паркиране. Причината е, че общинските съветници са получили некоректна финансова справка за приходите и разходите от платеното паркиране.

Близо два часа кметът Мелемов се опита да обясни мотивите за внесената докладна записка. „Старали сме се това да не бъде до жилищни сгради, а до учреждения, магазини, за да може хората да си свършат работа и да има къде да паркират. По паркингите в града има паркирани автомобили, които не мърдат с години, и такива без гуми и джанти. Смятам, че това ще е от полза за нашите съграждани“, каза Мелемов.

Общинският съветник от групата „Нашият Смолян“ Стефан Сабрутев призова общинската администрация и кмета да направят подробен и коректен анализ, който да покаже какви са нуждите от платено паркиране в Смолян. Колегата му Георги Пепеланов цитира цифрите от получената справка, които показват, че постъпленията от синята зона в Смолян са 34000 лева, а разходите - 64 000 лева, което по негови думи означава, че гражданите на града дофинансират услугата с още 30 000 лева. „Разширяването на синята зона ще доведе до още повече загуби и още повече изнервени граждани, а общината ще бъде с още 30 000 лева вътре“, посочи Пепеланов.

Съветникът Емил Келешев (ПП – ДБ) заяви, че в Смолян първо трябва да се приеме транспортната схема, която не е актуализирана от 15 години и  има квартали, до които няма градски автобуси и хората разчитат единствено на автомобилите си. „Не бива да въвеждаме рестриктивни мерки, а да не даваме друга алтернатива. Такъв важен въпрос не може да мине без публичен дебат и обществено обсъждане“, заяви Келешев.

От опозицията изтъкнаха и аргументи, че е възможно да се постигне обратният ефект и хората да се насочат за паркиране по малките улички. „Градът е много специфичен, дълъг е 22 километра, не е компактен и е с денивелация, а автомобилният транспорт е единствената възможност за придвижване. По-добре е да се изградят нови паркинги. Разширяване на платената зона е облагане на гражданите с квазиданък“, заяви Ивайло Турналиев (ПП - ДБ).

/ЛРМ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:16 на 26.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация