site.btaХеликоптерната площадка при тунел „Железница“ ще може да се използва от медицински вертолети, съобщиха от АПИ

Хеликоптерната площадка при тунел „Железница“ ще може да се използва от медицински вертолети, съобщиха от АПИ
Хеликоптерната площадка при тунел „Железница“ ще може да се използва от медицински вертолети, съобщиха от АПИ
Снимка: Пресцентър на АПИ

На хеликоптерната площадка при тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ ще могат да излитат и кацат медицински вертолети до 3,750 тона, съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). Максималното тегло на една медицинска въздушна линейка заедно с оборудване, гориво и екипаж е около 3,175 тона. 

Хеликоптерната площадка при тунел „Железница“ ще може да се ползва и от вертолети на държавни институции – от Военновъздушните сили за спасителни операции при тежки или масови инциденти, от Планинската спасителна служба и други, допълниха от пътната агенция. 

Съоръжението се намира на около 410 м от южния портал на тунела, пътувайки от Благоевград към Кулата и на 40 м от Е-79. До нея ще може да се достигне както от първокласния път, отбивайки при разклона за село Железница, така и от новия близо петкилометров участък от автомагистралата и тунел „Железница“, които предстои да бъдат въведени в експлоатация в края на февруари. Очаква се до края на месеца Държавната приемателна комисия за издаде акт 16 и разрешението за ползване за новата автомагистрална отсечка.

Площадката е с асфалтобетон и размери 40 м на 40 м. Разположена е на 315 метра надморска височина и при определянето на точното ѝ местоположение е съобразена и скоростта на вятъра в района - т.нар. в метеорологията роза на ветровете. Съоръжението е с видеонаблюдение и всички необходими системи за сигурност и комуникация, пожароизвестяване и т.н., които са част от системите за безопасност на тунел „Железница“. 

Автомагистрала „Струма“ е първият пътен инфраструктурен обект, на който се изгражда хеликоптерна площадка. Тя е част от проекта за строителство на тунел „Железница“ и е изградена по одобрен и съгласуван технически проект, с издадено разрешение за строеж на 5 март 2020 г. Стойността на извършените строително-монтажни работи само на площадката са 280 хил. лева с ДДС. Предстои тя да бъде регистрирана в Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ като болнично вертолетно летище, информираха още от АПИ. 

Тунел „Железница“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас, с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка е около два км. Съоръжението е с енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа. Двете тунелни тръби са свързани с напречни връзки, които ще са за евакуация в случай на тежък пътен инцидент. Тунелът има две напречни връзки за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини, както и четири – за пешеходци.

Вчера в авиобазата на „Гранична полиция“ на Летище София беше представен първият хеликоптер от новоизграждащата се система за спешна медицинска помощ по въздух.

/РИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:59 на 22.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация