site.btaНадявам се до края на март, началото на април да приключим с всички процедури и да бъдат подписани договори за доставка на железопътен подвижен състав, каза транспортният министър

Надявам се до края на март, началото на април да приключим с всички процедури и да бъдат подписани договори за доставка на железопътен подвижен състав, каза транспортният министър
Надявам се до края на март, началото на април да приключим с всички процедури и да бъдат подписани договори за доставка на железопътен подвижен състав, каза транспортният министър
Снимка: Благой Кирилов/БТА

Надявам се до края на март, началото на април да приключим с всички процедури и да бъдат подписани договори за доставка на железопътен подвижен състав. Това каза министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на парламентарния контрол днес. Той отговаря на въпрос на народния представител Димо Дренчев от „Възраждане" относно провалени поръчки за подвижен състав по Националния план за възстановяване и устойчивост.

Дренчев отбеляза, че проектите по Националния план за възстановяване и устойчивост, свързани с железопътния транспорт и железопътната инфраструктура, закъсняват главоломно. По думите на депутата особено шокиращо е това при поръчките, свързани с придобиване на подвижен състав.  

Относно спецификата на поръчките транспортният министър коментира, че министерството е трябвало да защити обществения интерес, защото става въпрос за немалък финансов ресурс от Европейската комисия (ЕК). По думите му залагането на спецификации, които по някакъв начин са затруднили производителите, е било причината, която ги е провокирала да дадат по-дълг срок, по-висока цена или да не подадат документи.

Процесът е чисто технологичен, тъй като всяко едно изискване, което залагаме като компонент или промяна в концепцията на така предлаганите от тях продукти, усложнява процеса заради това, че трябва да се хомологира самия тип влак, което удължава процеса един път на производство, един път на цена, добави министърът.

Гвоздейков обясни, че са съобразили всички рискове и проблеми и са оптимизирали спецификациите до ниво базови европейски изисквания и стандарти на производство, което облекчава конкуренцията и дава възможност на много повече участници да участва в процедурите.

За мен риск няма, съобразени са всички срокове на производство и доставка, каза още той.

Транспортният министър отбеляза и, че процедурата за 35-те мотрисни влака е стартирана, а срокът е един месец за подаване на оферти. За 20-те влака тип пуш-пул в момента сме в процедура за избор на изпълнител, добави Гвоздейков.

Припомняме, че по  Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ) са планирани инвестиции за закупуването на 7 двуетажни и 35 едноетажни електрически мотрисни влака, 20 едноетажни пуш-пул състава, 18 електрически маневрени локомотива, както и доставката на бордово оборудване за 108 електрически локомотива и мотрисни влака

/ВД/

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:45 на 24.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация