site.btaКакъв е брандът „България“ и коя е българската мечта обсъдиха студенти и ученици на дискусия с вицепремиера Мария Габриел

Какъв е брандът „България“ и коя е българската мечта обсъдиха студенти и ученици на дискусия с вицепремиера Мария Габриел
Какъв е брандът „България“ и коя е българската мечта обсъдиха студенти и ученици на дискусия с вицепремиера Мария Габриел
Снимка: Христо Касабов/БТА

Какъв е брандът „България“ и коя е българската мечта дискутираха студенти и ученици на конференция за външнополитическата стратегия на страната. Домакин на събитието в Дома на Европа беше вицепремиерът и министър на външните работи Мария Габриел.

На дискусията бяха обсъдени и перспективите пред външната ни политика, дигиталната дипломация и борбата с дезинформацията. Според някои участници във форума България може да се брандира като дигитална и зелена страна. Според други брандът на България трябва да е свобода, страна, в която по-лесно се прави бизнес.  

Габриела Методиева, студент в специалност „Международни отношения“ и член на ръководството на Студентския съвет на УНСС, коментира, че брандът „България“ най-вече са хората. Тя отбеляза, че страната ни „изобилства“ от хора с талант. Според нея България може да се брандира като страна, в която всичко е дигитално, подобно на Естония, тъй като развитието в последните две-три години, от периода на COVID-19 е изключително динамично.

Цвети Гарелова, млад делегат към ООН, смята, че България може да се брандира като зелена страна и икономика, но преди това трябва да се извърви един по-дълъг път в самото общество как разбираме това да сме зелени. Тя посочи, че включително сред младите хора съществува т.нар. климатична тревожност. Много хора и много млади хора си мислят, че за да сме зелени, утре трябва да спрем да използваме коли, да не се включват лампи, да не се пуска вода и казват, че няма да правят нищо, защото няма да спасят света, посочи Цвети Гарелова. По думите ѝ липсва яснота какви са малките стъпки към това да сме зелени, ние ще замърсяваме, ще имаме отпечатък, но въпросът е как да го минимизираме.

Александър Янев, млад делегат към ООН, посочи, че Хърватия е пример за позитивен бранд - влезе в Шенген, в еврозоната и стана модел за много страни в региона.

Младите хора отговориха и на въпроса коя е българската мечта. Да покажем, че сме достойни, че сме наравно с останалите нации в света, България да е перспективна и сигурно страна, която умее да задържа своите таланти, бяха някои от отговорите. Според други българската мечта е сигурност и семейство, както и да работиш, да имаш средства, да можеш да кажеш, че всяка година си отишъл на море, на планина. 

Вицепремиерът и министър на външните работи Мария Габриел коментира, че дискусията днес е била особено интересна и провокативна. Радвам се, че всички споделяме какво стои в сърцето на тази външнополитическа стратегия - това е България на демокрацията, свободата, правата на човека, фундаменталните ни ценности, заяви тя. По думите ѝ България има своите силни страни, но трябва да им дадем видимост.

Мария Габриел отбеляза, че това е втората дискусия по темата за външнополитическата стратегия, а в края на февруари ще бъде третата заедно с международните партньори. Тя изрази надежда през март да има документ, който може да бъде обсъден публично. Паралелно работим и за бранд „България“, вече сме седем министри, които работят по тази тема, отбеляза Габриел. 

/ЛРМ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:04 на 27.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация