site.btaЗапочва прокопаването на тунела за разширението на метрото към „Слатина”, съобщи кметът на София Васил Терзиев
Започва изграждането на стартовата площадка за работа на тунелопробивната машина за строителство на тунелите на участъка от метрото през район „Слатина“, съобщиха от Столичната община. В близост до площадката ще бъде изградена и новата метростанция № 6 заедно с буферен паркинг за 250 автомобила. Стартовата площадка, през която ще влезе тунелопробивната машина, ще бъде в близост до локалното платно на бул. „Цариградско шосе“ между бензиностанция OMV и „Макдоналдс".
За започването на прокопаването на тунела за разширението на метрото към „Слатина” информира и кметът Васил Терзиев в профила си във Фейсбук. Той обясни, че в площадката под земята тунелопробивната машина ще бъде внесена първо на части и след това сглобена, което ще отнеме около осем месеца. Машината тежи 1600 тона и е дълга около 86 метра. За сравнение, тя е дълга почти колкото презокеански пътнически самолет и тежи почти колкото три самолета, написа още Терзиев и допълни, че машината ще работи денонощно и може да прокопава около девет метра на ден в зависимост от условията.
С използването на тунелопробивната машина спестяваме на софиянци блокирането на движението по множество улици. Отсечката от локалното платно ще остане затворена за около две години и половина, съобщи кметът. По думите му от общината ще се постараят движението в локалното платно да бъде възстановено много по-рано. Васил Терзиев обърна внимание, че трафикът ще се организира по начин, който да не затруднява гражданите. Той призова промените в движението да бъдат приети с разбиране, защото при завършване на метрото 75 000 души ще могат да ползват разширението на линията.
Промяна на движението на автомобили и градски транспорт
От 6 януари се забранява влизането на пътни превозни средства по локалното пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ между ул. „Димитър Моллов“ и транспортния изход на „Макдоналдс“. Движението ще се извършва по новоизграден обходен път, който ще замества затворения участък и ще осъществява връзка на локалното платно и бул. „Цариградско шосе“. Промените на движението ще продължат в рамките на две години и половина.
От 6 януари се въвеждат промени в маршрутите на тролеите, обслужващи линия № 5, автобусите от линии с номера 84, 184 и 73, както и автобусите от нощната линия Н1. Маршрутът на тролейбусна линия № 5 се скъсява до УМБАЛ „Св. Анна“. Тролеите ще се движат от надлез „Надежда“ по действащия маршрут до кръстовището на локалното пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ с ул. „Димитър Моллов“ и надясно по ул. „Димитър Моллов“ до крайната станция на тролейбусна линия № 3 двупосочно.
Маршрутът на автобусна линия № 73 се удължава до ж.к. „Младост 2“, като ще обслужва част от спирките на тролейбусна линия № 5.
В посока ж.к. „Младост“ автобусите ще се движат от ж.к. „Овча купел 2“ до крайната спирка „Ж.к. „Младост 1“ по действащия маршрут, където ще имат престой за зареждане в рамките на шест минути и продължават по ул. „Андрей Сахаров“ и по ул. „Свети Киприян“ по маршрута на тролейбусна линия № 5 до крайната станция в ж.к. „Младост 2“;
В посока ж.к. „Овча купел“ автобусите ще се движат от ж.к. „Младост 2“ по маршрута на тролейбусна линия № 5 до спирка „Ж.к. „Младост 1“. Оттам ще продължават по действащия маршрут до кръстовището на ул. „Йерусалим“ с ул. „Митрополит Серафим Сливенски“, наляво по ул. „Митрополит Серафим Сливенски“ до ул. „Д-р Стефан Чомаков“, наляво по ул. „Д-р Стефан Чомаков“, надясно по ул. „Димитър Моллов“ и наляво по локалното пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ по маршрута до ж.к. „Овча купел 2“.
Тролейбусите от линия № 5 и автобусите от линия № 73 ще спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки в променените участъци на маршрутите. Спирка „УМБАЛ Св. Анна“ в посока център ще се измести на ул. „Димитър Моллов“, на 40,00 метра преди локалното платно на бул. „Цариградско шосе“.
Автобусните от линии с номера 84 и 184 в посока летище София ще се движат по променени маршрути. Автобусите ще се движат от ул. „Ген. Гурко“ по обичайните си маршрути до спирка „Хотел „Плиска“, оттам направо по централното пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ до пътния възел с бул. „Александър Малинов“ и надясно по бул. „Христофор Колумб“ по действащите маршрути до летище София двупосочно. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки в променения участък.
Интервалът на движение на автобусна линия № 73 се намалява от 13 – 14 минути на 9 – 10 минути. Тролейбусна линия № 5 запазва интервала си на движение, а интервалът на движение на линии с номера 84 и 184 се увеличава от 20 на 24 минути.
Автобусите от нощна автобусна линия № Н1 ще се движат по променен маршрут в посока ж.к. „Люлин 1, 2“, както следва: от ж.к. „Младост 4“ по действащия маршрут до кръстовището на бул. „Александър Малинов“ с бул. „Андрей Сахаров“, направо по бул. „Александър Малинов“, надясно по централното пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ и от Площад на авиацията по действащия маршрут до ж.к. „Люлин 1,2“ двупосочно. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък на маршрута.
Изграждането на новия лъч на метрото започна на 27 ноември. Кметът на София Васил Терзиев и министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков дадоха началото на строителните дейности по разширение на столичното метро с шест километра през „Слатина” и „Гео Милев” до бул. „Цариградско шосе“. Новият участък е с дължина шест километра и ще има шест метростанции. Той е разширение на Линия 3 през ж.к. „Слатина” и достига до бул. „Цариградско шосе” при Окръжна болница. Първата копка е на две от новите шест станции на метрото. Това са станция 5 на бул. „Асен Йорданов“ (срещу зала „Арена София“) и станция 6, която ще е под локалното платно на бул. „Цариградско шосе“, срещу Университетската многопрофилна болница за активно лечение „Св. Анна“.
/ЛРМ/
news.modal.header
news.modal.text