site.btaОмбудсманът обмисля да сезира КЗК заради отказа на ЕРП-та да изплащат компенсации за прекъсванията на тока по време на усложнената зимна обстановка в края на ноември

Омбудсманът обмисля да сезира КЗК заради отказа на ЕРП-та да изплащат компенсации за прекъсванията на тока по време на усложнената зимна обстановка в края на ноември
Омбудсманът обмисля да сезира КЗК заради отказа на ЕРП-та да изплащат компенсации за прекъсванията на тока по време на усложнената зимна обстановка в края на ноември
Снимка: Пресцентър на Омбудсмана на Република България

Омбудсманът Диана Ковачева обмисля да сезира Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) заради отказа на електроразпределителните дружества (ЕРП) да изплащат компенсации за прекъсванията на тока по време на усложнената зимна обстановка в края на ноември. Това каза тя в сутрешния блок на Нова телевизия „Здравей, България“.

Основният аргумент на обществения защитник е, че ЕРП-та не могат сами да определят дали тези форсмажорни обстоятелства са налице.

„Аз наблюдавам този отказ на основата на форсмажор и смятам, че това е злоупотреба с монополно положение и тук КЗК трябва да се намеси“, каза още Ковачева. Според нея липсва достатъчно контрол от страна на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) за това дали дружествата изпълняват инвестиционната си програма, в която се включва и поддържането на сервитутите – тоест отрязването или поддържането на дърветата в близост до стълбовете, а именно скъсаните кабели заради паднали клони се оказаха основната причина хората в много населени места да останат без ток дни наред.

„КЕВР трябва да следи дали се изпълняват инвестиционните планове, а да поддържаш мрежата е част от инвестициите – непрекъснато трябва да следи, а не само при форсмажор. Аз ще кажа на хората, на които им е отказано на основа на това, че има форсмажор да се обърнат към КЕВР, като си изпратят писмено оплакването, което е било отхвърлено, с аргументите за отхвърлянето, защото КЕВР е компетентен да направи проверка.“

Омбудсманът припомни, че на сайта на институцията има кратка инструкция как да се потърси компенсация за причинени неудобства и претърпени вреди от електроразпределителните предприятия.

По повод предстоящото ново увеличение на цената на водата, Диана Ковачева обяви, че все още няма никаква връзка между по-високите цени и по-доброто качество на услугата. Според нея има нужда от нов закон за ВиК, но до момента всички проекти повтарят сегашния модел и така хората на практика не могат заявят, че водата е с лошо качество и да плащат по-малко. Друг притеснителен момент е, че освен че не се подобрява качеството на водата, се увеличават и загубите по мрежата, каза още Ковачева.

/МК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:01 на 09.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация