site.btaЖалбите от област Добрич към омбудсмана най-често са свързани с качеството и цената на ВиК услугите

Жалбите от област Добрич към омбудсмана най-често са свързани с качеството и цената на ВиК услугите
Жалбите от област Добрич към омбудсмана най-често са свързани с качеството и цената на ВиК услугите
Снимка: Павлина Живкова/БТА

Жалбите  от област Добричкъм омбудсмана най-често са свързани с качеството и цената на услугите за водоснабдяване и канализация (ВиК). Това съобщи на брифинг в Добрич Нина Бояджиева, която е началник на отдел "Права на потребители на административни и обществени услуги" от екипа на обществения защитник. Становището на омбудсмана е, че цената на водата в област Добрич не трябва да се повишава, каза още Бояджиева и поясни, че предвиденото увеличение от 1 януари следващата година е с 16,12%. 

Според Нина Бояджиева гражданите основателно поставят въпроса каква е ползата от увеличение на цената на водата, след като качеството не се подобрява. "Напротив, те - проблемите, се задълбочават", допълни тя. Експертът посочи още, че са зачестили жалбите и за електрозахранването и го посочи като друг основен проблем. Омбудсманът има основателно съмнение да смята, че не само лошото време, но и неподдържаната мрежа се причина да оставаме без ток на места вече пет денонощия, каза още Нина Бояджиева. Тя посочи, че във връзка с многобройните жалби в тази посока омбудсманът Дияна Ковачева незабавно се е обърнала към Министерството на енергетиката и към председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) с искане да се извърши проверка относно поддръжката на експлоатацията на енергийните съоръжения и обекти, както и относно задължението на КЕВР да проверява готовността за есенно зимния сезон. "Омбудсманът смята, че дружествата служебно трябва да изплатят справедливи компенсации, а не да чакат потребителите да подават заявления за това", каза още Бояджиева.   

Екип от четирима души приемаше днес в Областната администрация в Добрич сигналите на граджаните от Североизточна България. "За час и половина приехме 10 човека с 11 жалби, които са предимно социално ориентирани – пенсиониране и размер на пенсия, права на деца, ТЕЛК решение", обясни на брифинга Новак Новаков, началник отдел „Приемна и деловодство”. Той допълни, че всеки от жалбоподателите е получил съвет какво да предприеме, докато продължават съответните проверки съгласно правомощията на омбудсмана. 

Това е шестата изнесена приемна на територията на страната за тази година, предстоят и още, казаха от екипа. 

Бояджиева посочи, че гражданите могат да подават жалби и сигнали, и през сайта на обществения защитник, където има специален раздел и за жалби от деца. 

/РИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:19 на 05.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация