site.btaПоловината от класните стаи са съвършен инкубатор за вируси, а застоялият въздух намалява когнитивните способности на децата, сочат резултати от кампанията "Знаеш ли какво дишаш?"
Половината от класните стаи са съвършен инкубатор за вируси, а заради застоялия въздух когнитивните възможности на децата намаляват драстично, сочат резултатите от поставените сензори за измерване на качеството на въздуха в затворени пространства в рамките на кампанията „Знаеш ли какво дишаш?“. Стойностите са от класни стаи в различни училища, в които има такива датчици, каза Христо Атанасов, основател на компанията qnectd, инициатор на кампанията.
Започнахме инициативата по поставянето на датчици за застоял въздух преди една година в три училища и една детска градина в Русе. Към момента има поставени сензори в 29 учебни заведения в 6 града, добави още Атанасов.
Това, което ние видяхме, е, че повечето от хората не разбират проблема. В социалните мрежи много хора ни нападат с реплики от рода на „оставете децата на мира“, обясни той.
На събитието присъстваха директори на училища, в които вече има поставени сензори.
Да опазваме здравето на нашите ученици и да създаваме добра физическа среда е основен приоритет за мен и учителите, заяви Нели Атанасова, директор на Средно училище "Вичо Грънчаров", гр. Горна Оряховица. Поставянето на сензорите не е случайно, то е следващ етап от нашата визия, тъй като изградихме зелени пространства в двора, който преди години беше изцяло в асфалт. Имаме и градинка, в която децата обработват земята и засаждат най-различни растения, добави още тя.
Учениците, учителите и ръководството усетиха ефекта от поставянето на сензорите, посочи Веселин Стефанов, зам.-директор на 51 средно училище „Елисавета Багряна“, гр. София. Ще заложим на по-мащабно разпространение на тази кампания и ще отчетем резултатите, които смятам, че ще ни бъдат в полза на здравето на нашите ученици, добави още той.
Убедена съм, че е много важно да мислим за средата, в която нашите деца учат, за условията, в които живеем и работим, заяви Мариета Георгиева, зам.-министър на образованието. Има сериозна връзка между когнитивните умения, тонуса, в който се намират децата, и това какъв е заобикалящия ги въздух, посочи още тя. Като министерство на образованието си даваме сметка за важността на този проблем и сме в съвсем подкрепяща среда с идеите и инициативите, които се предприемат в тази посока, добави Георгиева.
Напоследък столична община полага доста усилия за чистотата на въздуха, отбеляза Надежда Бобчева, зам.-кмет на управление „Зелена система, екология и земеползване“. Подобни инициативи, които ни показват добри примери и ни дават яснота какво дишаме са изключително важни, каза още тя.
/ЛРМ/
news.modal.header
news.modal.text