site.btaЗапочна новият етап от националната кампания "Можещите" срещу употреба на тютюневи изделия сред подрастващите

Започна новият етап от националната кампания "Можещите" срещу употреба на тютюневи изделия сред подрастващите
Започна новият етап от националната кампания "Можещите" срещу употреба на тютюневи изделия сред подрастващите
Снимки: Николета Василева, БТА

Започна новият етап от националната кампания "Можещите" срещу употреба на тютюневи изделия сред подрастващите. Асоциация „Родители“ и „Заедно в час“, с подкрепата на "АстраЗенека България", реализират социална кампания под надслов „Можещите/Разкрий силата си“, която се фокусира върху превенцията на тютюнопушенето сред учениците на възраст между 12-16 години. 

Целта на кампанията е да повиши информираността за вредите от тютюнопушенето сред младите хора, като засили ангажираността на родителите, учителите и учениците по темата за сформирането на навика, който след време може да доведе до възникването на хронични заболявания, повлияващи качеството на живот, посочват организаторите. 

Изпълнителният директор на Асоциация "Родители" и модератор на събитието Яна Алексиева посочи, че кампанията е започнала преди три години, а до момента са проведени 2498 часа на класа. Този "час на класа" е разработен от екипа на кампанията и се е провел в над 20 града и 117 училища в България. Преминалите досега тази кампания са 52 293 ученици, посочи Алексиева. 

Заместник-министърът на здравеопазването доц. Михаил Околийски представи данни от Центъра по обществено здраве, които показват, че 40% от възрастното население в България употребява цигари, както и че България е страната с най-голям брой употребяващи тютюневи изделия в ЕС. Всичко това показва липсата на държавна политика по отношение на превенцията от тютюнопушенето, посочи доц. Околийски. Той допълни, че в продължение на 30 години не се въвежда здравното образование в училищата. По думите му нито има отделените часове, нито хора, които да го практикуват.

Зам.-министърът на здравеопазването поздрави участниците в кампанията за проведените близо три хиляди часа, но посочи, че те не са достатъчни и че родителите също трябва да дават личен пример на децата си като откажат цигарите или говорят за това колко вредни са те. 

Според изпълнителният директор на "АстраЗенека", клъстер Балкани, Деян Лаковски, въпреки че "АстраЗенека е фармацевтична компания насочена към създаването на лекарства на различни заболявания, тя мисли, че превенцията също е много важна, за да предотврати лошите навици. "Искаме да подкрепим един здравословен начин на живот, искаме да подкрепим социално значими проекти", каза Лаковски. 

На въпрос от БТА, свързан с освобождаването на зам.-министърът на здравеопазването Бойко Пенков, Михаил Околойски каза, че е изненадан от тази новина и че сега научава за нея. 

/РИ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:25 на 22.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация