site.btaКметът на София Йорданка Фандъкова откри основно реконструираната и модернизирана токоизправителна станция „Юнак“
![Кметът на София Йорданка Фандъкова откри основно реконструираната и модернизирана токоизправителна станция „Юнак“](/upload/1813704/20230718112341_V_SH4905-01.jpeg?l=1000)
![Кметът на София Йорданка Фандъкова откри основно реконструираната и модернизирана токоизправителна станция „Юнак“](/upload/1813704/20230718112341_V_SH4905-01.jpeg?l=1000&original=)
Кметът на София Йорданка Фандъкова откри основно реконструираната и модернизирана токоизправителна станция „Юнак” на столичния електрически градски транспорт. Токоизправителната станция е модернизирана по проект „Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния въздух в Столична община чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за шосеен транспорт – електрически автобуси и тролейбуси“.
Токоизправителните станции (ТИС) са основно звено от системата за електрозахранване на столичния електрически транспорт. Те преобразуват трифазното напрежение 10kV или 20 kV; 50 Hz, подавано от електроразпределителните дружества, в постоянно напрежение с номинална стойност 660V, необходимо за захранване на тяговите консуматори – трамвай, тролейбуси и електробуси.
През последните години извършихме най-мащабната организация на столичния градски транспорт, а основният акцент беше развитието на електротранспорта, посочи Фандъкова и допълни, че като резултат София се нарежда в топ пет на европейските столици с най-развит електротранспорт.
За да имаме нови превозни средства, имаме нужда от кабелно контактна мрежа, обясни председателят на Столичения общински съвет (СОС) Георги Георгиев. По думите му, това е скрита и неблагодарна работа, а всъщност осигурява кръвоносната система на електротранспорта. Тя обаче няма да понесе напрежението, ако няма места като тези, обясни Георгиев и допълни, че с тази модернизация може да се гарантира на софиянци качествена транспортна услуга. По думите на Фандъкова, този успех е безспорен.
Една от стъпките в развитието на столичния градски транспорт, заедно с модернизацията на три от общо 24 токоизправителни станции в София, са изцяло новите тролейбуси в столицата и купуването на 34 електробуса, обясни Фандъкова. Дългосрочната ползата е чистият въздух, не случайно тези проекти се подкрепят от Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС), коментира тя.
По същия проект се изпълняват модернизация на ТИС „Веслец” и ТИС „Слатина”. Тези станции захранват контактната мрежа в големи райони на столицата, в които са изградени нови зарядни станции за електробуси, т.е. необходимо е да се осигури и допълнителна мощност.
Предвижда се с настоящата реконструкция и модернизация на три токоизправителни станции да се осигури надеждно и безаварийно захранване на съществуващите тролейбусни и новите електробусни линии, по които ще се движат новозакупените превозни средства по проекта, както и да се намалят експлоатационните разходи на дружеството.
Главеният директор на Главна дирекция ОПОС Галина Симеонова посочи, че столичният електротранспорт е един от най-добрите им бенефициенти. По думите й от Програмата подкрепят такива проекти, защото те развиват столичния транспорт, а визията е в съответствие с мотото на столицата – "Расте, но не старее".
/ЕП/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text