site.btaНадяваме се в следващите месеци да започне изграждането на метрото през район „Слатина“ в София, каза директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев

Надяваме се в следващите месеци да започне изграждането на метрото през район „Слатина“ в София, каза директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев
Надяваме се в следващите месеци да започне изграждането на метрото през район „Слатина“ в София, каза директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев
Снимка: Асен Тонев/БТА

Надяваме се в следващите няколко месеца да започнем Слатинския участък от метрото в София. Това каза изпълнителният директор на „Метрополитен“ Стоян Братоев по време на дискусия „Електрификация на транспорта – колко бързо, колко далеч“, част от форума „Зелена седмица 2023“.  Конференцията е организирана от dir.bg и 3E News. БТА е медиен партньор на форума. 

Братоев допълни, че вече има избран изпълнител, но е необходимо време за приключване на процедурите. Участъкът ще бъде от шест километра, с шест метростанции. От Военна академия на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ през „Гео Милев“, „Слатина“, „Арена София“ и „Тех парк“ на бул. „Цариградско шосе“, обясни Братоев. По думите му трасето е изключително натоварено - около 110 000 жители живеят и работят в района. Предвижданото натоварване на този участък от линията е 78 000 пътници, поясни той.

„В момента изграждаме участък от 3 км по Плана за възстановяване и устойчивост по продължението на третата линия - от метростанция „Хаджи Димитър“ до „Левски Г“, каза Братоев. По думите му изпълнението е на 30 %. Подготвя се и метростанция в „Обеля“, която ще има връзка с националната железопътна мрежа.

„Проектът за метрото в София успя да покаже, че България може да изгражда големи, много сложни инфраструктурни проекти, които са изключителни ефективни по отношение на замърсяването на околната среда, бързината на пътуване и удобствата на пътниците“, отбеляза Братоев. „В големите европейски столици навсякъде се предвижда изграждане на 30 до 40 км нови метролинии в следващите 10-15 години. Ние предвиждаме 15-20 км, по-скромни сме заради финансовите възможности“, каза още той. 

В последните десетина години Столична община отдели огромни усилия и средства, за да обмени парка на градския транспорт, посочи Димитър Дилчев, изпълнителен директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) в София. По думите му процесът по закупуването на електробуси и подмяната на парка на градския транспорт трябва да продължи. Според него са нужни финансиране и усилия и за изграждането на подходяща инфраструктура.

 

 

/ЕП/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:15 на 02.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация