От днес през прохода могат да преминават само автомобили до 12 тона

site.btaЗа спиране на „хаотичните действия“ по отношение на ремонта на участъка от пътя между Мездра и Лютидол призовават в позиция от Камарата на автомобилните превозвачи

За спиране на „хаотичните действия“ по отношение на ремонта на участъка от пътя между Мездра и Лютидол призовават в позиция от Камарата на автомобилните превозвачи
За спиране на „хаотичните действия“ по отношение на ремонта на участъка от пътя между Мездра и Лютидол призовават в позиция от Камарата на автомобилните превозвачи
Снимка: АПИ

За незабавно спиране на „хаотичните действия“ по отношение на ремонта на участъка от пътя между Мездра и Лютидол призовават в позиция от Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ), изпратена до медиите.

Както БТА съобщи, от 10 юни, поради спирането на движението в участъка от пътя I-1 Мездра – Лютидол, пътят през прохода „Петрохан", бе определен като един от възможните обходни маршрути за тежкотоварните камиони, пътуващи в посока София. Това доведе до сериозно натоварване на трафика през планинския проход. Според водачи заради тесния път, острите завои и сериозна денивелация, пътят през „Петрохан“ не е подходящ за движение на товарни автомобили и създава риск за пътнотранспортни произшествия. 

Поради тази причина Агенцията „Пътна инфраструктура“ (АПИ) издаде заповед, съгласно която през „Петрохан“ могат да преминават само автомобили до 12 тона. Промените влизат в сила от днес (22 юни), за да може превозвачите да планират работата си и маршрутите. Мярката е превантивна и целта ѝ е да се опази животът и здравето на пътуващите през прохода, тъй като с настъпването на активния летен сезон се повишава интензивността на движение, посочват в съобщението си от пътната агенция.

В своята позиция от Камарата на автомобилните превозвачи определиха решенията на АПИ като „експеримент“ с транспортния бранш и „ненужно изпитване на търпението на превозвачите“.

„Какъв отговор се очаква от страна на бизнеса, с който се подиграват и когото разиграват по пътищата“, питат от камарата. „Намираме, че механизмите „проба-грешка“ не са приемливи за държавната агенция, която регулира пътната инфраструктура в страната“, допълват от КАПБ.

/АБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:26 на 05.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация