site.btaКТ „Подкрепа“ иска разходите за образование да достигнат 6 на сто от Брутния вътрешен продукт

КТ „Подкрепа“ иска разходите за образование да достигнат 6 на сто от Брутния вътрешен продукт
КТ „Подкрепа“ иска разходите за образование да достигнат 6 на сто от Брутния вътрешен продукт
Снимка: Мила Едрева/БТА

Разходите за образование трябва да достигнат 6 на сто от Брутния вътрешен продукт (БВП), каза днес във Варна председателят на синдикат „Образование“ към Конфедерацията на труда „Подкрепа“ д-р Юлиян Петров. Той допълни, че е направено изследване сред учителите в страната, и резултатите показват, че над 50 на сто от тях са с нагласа за ефективни стачни действия. Работещите в системата искат преди всичко промени на плановете и програмите, на закона за предучилищното и училищното образование и на трето място – увеличение на заплатите, обясни Петров. И уточни, че синдикатът ще настоява за вдигане на възнагражденията на учителите с 30 процента от 1 януари 2023 година.

В момента има много политики, особено тези за подкрепа – обща и специална, по които процедурите са усложнени и не работят, каза още Петров. По думите му е нужна промяна на правилата в училище, за да има и изграждане на ценности у децата. Образованието не би трябвало да създава само успешни ученици, а добри хора, които да могат да живеят в общности, като зачитат другия, да са по-малко агресивни, обясни Петров. Според него всичко това, както и преодоляването на проблема с функционалната неграмотност на младежите, изисква промени в законодателството. Нужни са смел министър и смели депутати, които да разберат, че е важно не колко, а как се учи, обобщи Петров.

Във Варна днес председателят на синдикат "Образование" бе гост на 17-а редовна отчетно-изборна конференция на Синдикалния регионален съюз на КТ "Подкрепа".

/ЛРМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:46 на 29.03.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация