site.btaХудожникът Петър Георгиев-Рей разказва „Анатомия на енигмата“ в новата си изложба

Художникът Петър Георгиев-Рей разказва „Анатомия на енигмата“ в новата си изложба
Художникът Петър Георгиев-Рей разказва „Анатомия на енигмата“ в новата си изложба
„Анатомия на енигмата“, изложба-живопис на Петър Георгиев-Рей, визия - „Анел“

„Анатомия на енигмата“, изложба-живопис на Петър Георгиев-Рей, ще бъде открита утре в София, съобщават от галерия „Анел“, домакин на събитието.

Кураторът проф. Аксиния Джурова определя творчеството на Рей като екшън живопис. По думите й предстоящата експозиция е най-мащабната проява на живеещия в Канада художник, напуснал България през 1991 г. В продължение вече на четири десетилетия той продължава да следи художествения живот у нас и след утвърждаването му като „необичайно явление“ в арт средите в Канада и Ню Йорк, амбицията му е да бъде видян и оценен и у нас. „В действителност, експозицията, открита в музей-галерия „Анел“, не само дава възможност да се проникне в неговия свят и атрактивен пластичен изказ, но тя е и доказателство как изкуството контактува с всички възможни времена, за да извика в нужния момент това, което е необходимо от него“, смята проф. Джурова.

„Към подобен извод ме насочва и самата позиция на Рей – тази на тълкувател на своето време, но не на неговата видимост и показност, а на скритите и невидими за всяко око процеси – енигматични и загадъчни. Почитателите на изкуството ще се убедят сами във въздействието на впечатляващия му пластичен стил, на начина на излагане на творбите и елементите на пърформанс при представянето им пред зрителите. Може би ще се запитате нима е останало нещо енигматично в съзнателно оголения свят днес, който сами си сътворихме, нещо загадъчно. Изглежда – да, отговаря Петър Георгиев-Рей, и ни предлага серия от мащабни картини на тема „Анатомия на енигмата“, скрити първоначално от зрителя и чрез разкъсване от самия автор на тяхната обвивка, оголени и очакващи нашия коментар, а може би и присъда“, коментира проф. Аксиния Джурова.

„Тъмните фонове и акцентите, които се получават от отразената светлина, придават на картините ми загадъчност и енигматичност. Чрез  абстрактни елементи исках да постигна религиозното въздействие, което доминира в класическия барок. Аз вярвам, че вселената и животът са сътворени и се ръководят от някаква космическа енергия. Много хора я наричат Бог. В класическите картини той е изобразен в човешки образ. В моите творби аз искам да го изобразя като енергия. Динамична, загадъчна, енигматична енергия. Аз не се стремя да предизвикам интереса на зрителите чрез фигуративен разказ, а чрез енергийно излъчване, което е предназначено да въздейства предимно на сетивата и емоцията“, казва Петър Георгиев-Рей.

Петър Георгиев Рей е роден през 1963 г. в Перник. През 1987 г. завършва актьорско майсторство във ВИТИЗ, днес НАТФИЗ. Играе две години във Врачанския театър. През 1989 получава втора награда на Националния преглед за драма и театър, за ролята на Лило, в пиесата „Суматоха“ на Радичков (реж: Бина Харалампиева). През 1991 г. емигрира в Канада. Там написва стихосбирката „Гвоздеи кръстни“ и  романите „Мислителят или насаме с един живял“, „Пътят“ и „Планината“, също и пиесата „Светлината, която мами“.

През 2000 г. започва да рисува. Оттогава досега е участвал в повече от 50 индивидуални и групови изложби в Канада, САЩ, България, Франция. 

/ДД                                            

/ХК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:35 на 29.03.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация