site.btaУчастници в световната среща на българските медии дискутираха присъствието на бизнеса в медиите

SM 17:38:01 18-10-2021
IS1736SM.021
медии - световна среща - "Изборът в медиите" - дискусия

Участници в световната среща на българските медии дискутираха присъствието на бизнеса в медиите


София, 18 октомври /Даниел Стоянов, БТА/
"Изборът в медиите" е темата на последния панел от 16-ата световна среща на българските медии в Кюстендил.
Темите са две и опират до голямата тема за взаимодействието между право и журналистика, каза модераторът Бойко Василев. По думите му първата тема е политическа. Ние сме в предизборна кампания и въпросът е как тази кампания може или трябва да бъде регулирана. Тук има екстремни гледни точки - да бъдат регулирани всички медии, а другата - да не бъде регулиран никой и всичко да бъде оставено на журналистическата съвест, каза Василев. По думите му има и една разумна средна гледна точка как тази регулация, която съществува в момента да бъде оправена така, че да се приближи максимално до здравия разум. Това според Василев в България винаги е трудно.
Другата важна тема е право и медии в бизнеса, каза Василев. Като пример той посочи "Мнозина от вас са виждали следната интересна картинка - излиза и говори Иван Иванов, а отдолу пише "Мениджър на високотехнологична компания", посочи той.
Как ние, журналистите, представяме бизнеса в своите предавания, попита Василев. По думите му тук също има две екстремни гледни точки. Едната е, че мястото на бизнеса е само в рекламния блок, и впечатлението на зрителя е, че икономиката е само от молове, защото само това вижда. Другата екстремна гледна точка е, че всичко е позволено и всеки трябва да го кара както си знае, каза Василев. По думите му тук също има една разумна гледна точка, която казва, че трябва има правила и трябва да се спрат всички възможности за взаимна корупция.
Защо компаниите, добрият пример и добрите неща, които правят за служителите и за бизнеса и икономиката много често са невидими за медиите, попита Доника Ризова. Тя е комуникационен директор на Сдружението за модерна търговия. Журналист и PR експерт е с над 20-годишен опит, травъл блогър и детски писател. Започва кариерата си в "Дарик радио", а след това става водещ в телевизия Bulgaria on Air.
Журналистиката, в националната класификация на българските професии, се намира между жонгльор и жътвар, каза още Ризова.
Как медиите разказват историята на българския бизнес е тема, която през последните 10-15 години стои на дневен ред в множество дискусии, публикации, спорове, предавания. Защото, ако стъпваме върху направеното от предците ни, един от основните двигатели на това, което ние сме постигнали като нация, е тогавашния бизнес.
Бизнесът само рекламодател ли е или иноватор, бизнесът е създател, бизнесът е отговорен, бизнесът е светъл, бизнесът е този, на който може да му се има доверие, добави тя.
Който ни помага, ще го представяме с името, а не както обикновено - когато името на фирмата се оповестява само, когато има негативна новина, каза още Доника Ризова.
Модераторът на панела Бойко Василев е журналист, дългогодишен водещ и изпълнителен продуцент на публицистичното предаване "Панорама" по БНТ. Отразявал е войната в Босна и Херцеговина (1994 и 1995), конфликтът в Косово (1998), ударите на НАТО в Белград (1999), протестите срещу Слободан Милошевич (2000), войните в Сирия (2012) и Ирак (2015).
Световната среща на българските медии се провежда в партньорство с Рилската света обител, община Кюстендил, националния дарителски фонд "13 века България", Държавен културен институт към министъра на външните работи, студентското читалище "Свети Климент Охридски", сдружение "Глас" - Босилеград, "България ер", Сдружението за модерна търговия, Пощенска банка, EasyPay.

/ИС/



news.modal.header

news.modal.text

Към 19:27 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация