site.btaОколо 57 на сто от столичаните се движат с публичен транспорт, сочат данни от проучване на Алфа Рисърч

BOBSTH 14:40:00 17-02-2013
MH1439BO.048
градски транспорт - София - проучване

Около 57 на сто от столичаните
се движат с публичен транспорт,
сочат данни от проучване на Алфа Рисърч


София, 17 февруари /Генка Иванова, БТА/
Най-голямата част от столичани - 57 на сто се движат с
публичен транспорт, сочат данни от проучване на Алфа Рисърч,
представено на пресконференция на Центъра за градска мобилност.
На второ място с 29 процента е придвижването с личен
автомобил, като този начин по-активно се ползва от живеещите в
районите на зелена зона (39 на сто), както и тези от по-далечни
квартали като Люлин и Дружба.
Хората, живеещи в централните части на София, се
придвижват повече пеш - съответно 17 на сто от живеещите в синя
и 13 на сто в зелена зона за платено паркиране в сравнение със
средно за столицата равнище от 8 на сто.
Шофиращите в столицата използват предимно паркоместа извън
платените зони за паркиране - 40 на сто всеки ден, а 16 на сто -
два три пъти седмично. На второ място (18 процента) най-често
използвани са личните гаражи, но делът на изобщо притежаващите
такива е нисък (77 на сто посочват, че нямат личен гараж).
Данните от изследването показват, че според мнозинството
софиянци общественият градски транспорт не се отличава с видим
напредък в последните години. Затова и подобряването на
качеството му намира място сред важните за решаване проблеми.
Изключение от тази тенденция прави метрото, което единствено
според столичани се е развило (87 на сто). За останалите
възможности за придвижване в града доминират мненията, че няма
промяна в последните години. Въпреки преобладаващо неутралните
мнения, могат да бъдат отчетени умерени подобрения по отношение
на: възможностите за придвижване пеш; развитието на обществен
транспорт; възможности за придвижване с велосипед.
Развитието на възможностите за придвижване с автомобил е
по-скоро с отрицателен знак (22 процента положителни срещу 27
процента отрицателни оценки).
Няколко месеца след въвеждането на новите правила за
паркиране и обособяването на синя и зелена зони в централните
части на града, недоволството от новите условия сред живущите в
тези райони остава високо, сочи проучването. Като по-негативно
настроени се открояват живеещите в централните части на София
(синя зона). Наред с редицата критики, част от хората отбелязват
и положителни ефекти от новите правила, като например
по-бързото намиране на места за паркиране.
В общ план, условията за паркиране в зелена зона са
възприети по-позитивно - както по отношение на цените, така и по
отношение на времето за паркиране.
Буферните паркинги все още не са алтернатива на паркирането
в центъра. Една от възможностите да бъдат привлечени повече
ползватели е да бъдат въведени отстъпките за паркиране срещу
абонаментна карта за градски транспорт, които срещат широкото
одобрение на шофьорите.

/МХ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:17 на 11.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация