site.btaНиколина Ангелкова: Приоритет за министерството е развитието на вътрешния туризъм

BOBSTH 14:37:31 31-05-2016
RM1437BO.018
Шумен - Николина Ангелкова - посещение

Николина Ангелкова: Приоритет за министерството
е развитието
на вътрешния туризъм


Шумен, 31 май /Станимир Савов, БТА/
Приоритет за министерството още от самото му създаване е бил развитието и стимулирането на вътрешния туризъм и неслучайно в Националната програма за реклама "Пазар България" заема първо място. Това каза в Шумен министърът на туризма Николина Ангелкова в отговор на журналистическия въпрос, свързан това, че туроператори от региона са обявили на проведена по-рано среща с нея, че продават по-трудно вътрешните дестинации отколкото външните.
По думите й по отношение насърчаването на вътрешния туризъм от Министерството на туризма съдействат за организирането на различни съвместни кампании, както с общините, така и с частния бизнес - под формата на публично-частно партньорство. "Стартирахме още в края на декември миналата година "Билборд кампания" в която на територията на една община се рекламират туристически атракции на територията на друга община. Община Шумен предстои да се включи в тази кампания, отбеляза Ангелкова.
Друга кампания, която сме започнали от миналата година, е "Мислиш ли, че познаваш България", пак съвместно с различни посолства у нас и с частния бизнес. Тази година е "надградихме" с кампанията "България посреща вкусовете на света" в която се включиха посолства от 18 държави и седем български общини. Тази година фокус на кампанията бе гурме -туризмът, миналата - културно-историческият, в момента се обсъжда кой да е следващият фокус, отново изцяло насочен към българските туристи, "включително и цялата он лайн реклама, която правим през регистъра на туристическите атракции, който създадохме, където област Шумен участва с 121 обекта", уточни министърът на туризма.
"Надграждаме този регистър и с регистъра на фестивалите и другите събития, които са част от календара на всяка една община", за да можем допълнително да ги популяризираме, посочи Ангелкова.
Друга успешна кампания е "Скрито пред очите ти" за 50-те малко познати обекти, която м.г. приключихме, фокусирана изцяло върху насърчаването на българския туризъм, спечелила трето място на най-големия фестивал в Хамбург за такъв тип кампании,"и за първи път е наградена кампания с възложител държавна институция", отбеляза Ангелкова.
Ще продължим да работим в тази посока, за да можем да обърнем тенденцията, но в европейски мащаб сме успели да го направим, защото за миналата година България е от малкото страни , която регистрира изключително висок ръст на вътрешния туризъм от 6,8 процента в сравнение с 3,3 среден ръст на територията на ЕС, по данни на Евростат, допълни Ангелкова.
Министърът на туризма Николина Ангелкова днес е на посещение в Шумен. Преди пресконференцията тя се срещна с представители на местната власт и на туристическия бранш в региона. Министър Ангелкова ще разгледа Националния историко-археологически резерват "Плиска" и ще има среща с кмета на Каспичан Милена Недева и с представители на бранша.

/РУМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:13 на 06.10.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация