site.btaБългарски фермери доставят директно продукцията сина търговска верига по инициативата "Отгледано с грижа в България"

BOBSTH 13:07:01 27-06-2017
MM1306BO.023
"Отгледано с грижа в България" - инициатива - търговска верига

Български фермери доставят директно продукцията си
на търговска верига по инициативата
"Отгледано с грижа в България"


София, 27 юни /Людмила Спасова, БТА/
Министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов и управителят на Метро - България дадоха днес официално начало на инициативата "Отгледано с грижа в България" за директен достъп на българските производители на плодове, зеленчуци и месо до 11-те магазина на търговската верига в цялата страна.
"Инициативата "Отгледано с грижа в България" е нещо, което трябва да бъде насърчено и подкрепено", посочи министър Порожанов пред журналисти. Той каза, че проектът е замислен още през 2014 год. и в момента той е факт, благодарение на изключително упорита и целенасочена работа, в която са включени не само мениджмънтът на търговската верига и усилията на МЗХГ, но и научните среди, както и самият пазар. Целта е била да се помогне на производителите - от начина, по който да произвеждат и опаковат, до формите на разплащане, така че да бъдат стимулирани за производство на все по-качествена храна. Порожанов добави, че процесът ще бъде разширяван и интересът на клиентите е изключително голям.
Новият модел на работа в Метро позволява на българските фермери да доставят своята продукция директно в магазините на веригата и им гарантира справедлива цена за отгледаното от тях, посочи Георги Илиев, управител и директор "Продажби" на компанията. По думите му с въвеждането на модела за директно партньорство и доставка, се подкрепя устойчивото развитие на малкия земеделски бизнес и се подпомага местната икономика.
Илиев подчерта, че в магазините на веригата ще се предлагат над 150 сорта български плодове и зеленчуци. Очакваното минимално количество плодове и зеленчуци, които местните производители директно ще доставят са над 12 000 тона годишно.
Компанията е подписала договори за доставка с повече от 100 земеделски производители, а до края на годината се очаква броят им да надхвърли 200. Месният асортимент също се базира на българското производство, като целта е да има осигурена целогодишна доставка на прясно месо от наши ферми. Зад витрините на месните щандове могат да се видят агнешко от порода Каракачанска овца, Аваси, Ил-дьо-франс, уникално месо от Източнобалканска свиня, прясно телешко, месо от свободно отглеждани пилета. Специално внимание се обръща на проследяемостта и качествения контрол от фермата до клиента, увериха от компанията.
Около 6000 български ресторанта и над 300 000 професионални клиента ще могат да пазаруват свежа и отгледана в България продукция, за своите клиенти, стана ясно от презентацията.

/ММ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:22 на 31.10.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация