site.btaСтратегията за развитие на образованието в Пловдив е номинирана в конкурса "Новатори в образованието 2017"
BOBSTH 15:41:01 06-10-2017
MM1539BO.017
Пловдив - образование - номинация
Стратегията за развитие на образованието в Пловдив е номинирана в конкурса "Новатори в образованието 2017"
Пловдив, 6 октомври /Таня Благова, БТА/
Стратегията за развитие на образованието в община Пловдив за периода 2017-2022 г. е номинирана в категория "Обучения" в конкурса "Новатори в образованието", съобщиха от общинския пресцентър. Освен журито на съревнование, публиката също ще има възможност да избере един от кандидатите във всички категории, който ще получи "Награда на публиката".
Разработената от общината стратегия има за цел да изгради съвременна визия за образованието в Пловдив. Документът съдържа конкретни цели, области за въздействие, приоритетни дейности и измерими индикатори за успех, отговарящи на нуждите и възможностите на местните власти, население и бизнес. Стратегията е за период от пет години - от 2017 до 2022. В нея са обхванати всички образователни нива - от детски градини, през общообразователни и професионални училища, до университети.
Крайна цел на стратегията е всеки млад човек в града да е усвоил ключовите компетенции за успех в ХХI век. А дългосрочната визия за образованието в Пловдив е то да осигурява подкрепяща среда и възможности за развитие на потенциала на всяко дете и млад човек, така че градът да привлича, развива и задържа ефективни специалисти за индустрии и стопанства с висока добавена стойност и уникални таланти за богат и привлекателен културен и интелектуален живот, се посочва още в съобщението.
От общинския пресцентър припомнят, че община Пловдив реализира редица други успешни практики в образованието на регионално ниво като въвеждане на "Монтесори педагогика" в детските градини, осигуряване на подкрепа за иновативните училища, техническа помощ на учебния процес и на бакалавърска програма "Софтуерно инженерство", дигитализация на общинските училища и др.
/ММ/
news.modal.header
news.modal.text