site.btaАджерпрес: Пътниците, засегнати от отменени полети на румънската национална авиокомпания ТАРОМ, ще бъдат компенсирани
Ръководството на румънския Национален орган за защита на потребителите покани днес в централата си представители на националната авиокомпания ТАРОМ, за да обсъдят конкретните начини, по които ще бъдат компенсирани пътниците, засегнати от отменени полети, в контекста на казусите със значителен брой отменени полети на авиокомпанията. Това предаде за БТА румънската агенция Аджерпрес.
Според прессъобщение на Националния орган за защита на потребителите от разговора е станало ясно, че след събитията от 8 юли 2024 г. ТАРОМ ще компенсира всички пътници, които са закупили билети директно от компанията и които подадат искане за обезщетение, съгласно закона.
Европейският регламент 261/2004 предвижда обезщетение за потребителите при отмяна на полети от 250 евро за всички полети до 1500 км, 400 евро за всички полети в рамките на Общността над 1500 км и за всички полети между 1500 км и 3500 км, съответно 600 евро за всички останали полети.
Според прессъобщението румънският орган за защита на потребителите е направил някои препоръки за разрешаване на ситуацията. Пътниците трябва да пазят и предоставят касовите бележки/фактури, с които са закупили настаняване, транспорт, артикули от минимална необходимост, във времето между отменения полет и последвалата нова резервация.
„Пътниците, които са закупили билети от други компании, трябва да се свържат с тях по имейл и ако не им бъде предложено решение, те могат да подадат жалба на уебсайта на Националния орган за защита на потребителите, www.anpc.ro, за компании в Румъния или на европейския уебсайт на Центъра за потребители, www.eccromania.ro, за компании, базирани в Европейския съюз, като тези услуги са безплатни за потребителите. “, се посочва в прессъобщението.
(Новина, избрана от румънската агенция АДЖЕРПРЕС за публикуване от БТА съгласно договора за сътрудничество между агенциите)
/ЕЩ/
news.modal.header
news.modal.text