site.btaМИНА: Модернизацията и реконструкцията на железопътната мрежа на Черна гора са изправени пред много предизвикателства
Увеличавайки обхвата на работата по модернизиране и реконструкция на железопътната мрежа, черногорската компания „Железопътна инфраструктура“ (ŽICG) е изправена пред множество предизвикателства като ограничени финансови ресурси, необходимост от модернизиране на остарели системи и липса на квалифициран персонал в специализирани области, предаде за БТА черногорската агенция МИНА.
Заместник-изпълнителният директор за капиталови разходи и чуждестранни инвестиции Драган Радевич каза в интервю за агенция Мина-бизнес, че един от ключовите проблеми е възрастта на съществуващата железопътна мрежа, изградена преди десетилетия по стандарти, които значително се различават от сегашните норми на Европейския съюз.
Той посочи, че особено предизвикателство са инфраструктурните съоръжения като тунели и мостове, тъй като работата по реконструкцията е изключително изискваща, така че да отговаря на съвременните стандарти.
„Текущите напречни сечения на тунелите и други ограничения често затрудняват спазването на изискванията, определени от стандартите, като например техническите спецификации за оперативна съвместимост (TSI). Адаптирането им включва обемна инфраструктурна работа и значителни технически решения, за да се отговори на новите условия“, обясни Радевич.
Той посочи като пример тунел „Созина“, който е най-дългият по жп линията Белград – Бар и който е включен в плана за реконструкция на участъка Голубовци – Бар.
(Тази информация се разпространява от БТА по договор с черногорската агенция МИНА)
/ЕЩ/
news.modal.header
news.modal.text