site.btaСДСМ: Мицкоски манипулира обществеността за ж.п. Коридор 8
Изграждането на ж.п. линия от Коридор 8 е от съществено значение за регионалната свързаност и икономическото развитие на Северна Македония. Страната е подписала меморандум за разбирателство за Коридор 8 с България, се посочва днес в съобщение на СДСМ.
Опозиционната партия отбелязва, че има и подписано споразумение със Сърбия за високоскоростната железопътна линия Ниш – Скопие и че двете споразумения са от ключово значение за развитието на инфраструктурата и връзката на страната със съседите и региона.
Според опозиционната партия всичко, което Християн Мицкоски е трябвало да направи, е да изпрати министъра на транспорта в България, или да покани българския министър на транспорта в Скопие, за да бъдат изяснени всички въпроси, свързани с проекта.
„Вместо това Мицкоски продължава да подменя тезите си и да манипулира обществеността. Ще признае ли Мицкоски, че е бил наясно с това, когато преди две седмици пътува до Брюксел за среща с председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен? На тази среща е бил обсъждан Планът за растеж (на Западните Балкани - бел. авт.), който предвижда завършването на железопътния коридор 8, свързващ България, Северна Македония и Албания. Планът за растеж, напълно изготвен от правителството на СДСМ, беше потвърден от Мицкоски само с три промени, нито една от които не се отнася до проектната документация за Коридор 8. Мицкоски имаше този документ на 19 септември (по време на работното си посещение в Брюксел - бел.авт.), но продължава да заблуждава обществеността”, се казва в съобщението на СДСМ.
Опозиционната партия посочва, че тя е предложила, а сегашният премиер на Северна Македония се е съгласил, „поне 400 милиона евро от Плана за растеж да бъдат разпределени за железопътната линия”, а „манипулира обществото, че от правителството на Северна Македония за този проект ще бъдат изхарчени 500 милиона евро”.
„Потвърдиха ли правителствените представители в понеделник в Брюксел финансовата структура за ж.п връзката с България, според която прякото участие на държавата е само 18 млн. евро? Този капиталов проект е от съществено значение за регионалната свързаност и икономическото развитие на Северна Македония. СДСМ остава ангажиран с изпълнението на капиталови инфраструктурни проекти, които ще подобрят свързаността и икономическия растеж на държавата”, се казва в съобщението на СДСМ.
/СУ/
news.modal.header
news.modal.text