site.btaВъвеждането на предмет по религия като част от редовната учебна програма в училищата одобряват 57 % от участници в проучване на "Тренд"

Въвеждането на предмет по религия като част от редовната учебна програма в училищата одобряват 57 % от участници в проучване на "Тренд"
Въвеждането на предмет по религия като част от редовната учебна програма в училищата одобряват 57 % от участници в проучване на "Тренд"
Инфографика: Тренд

Общо 57 % от участници в допитване на агенция "Тренд" одобрява въвеждането на предмет по религия като част от редовната учебна програма в училищата. Малко над една четвърт - 26 %, са по-скоро или категорично против. Одобрението е по-ниско от средното сред най-младите и по-високо сред хората над 70 г. 

Данните са от национално представително проучване на "Тренд" по поръчка на "24 часа", посветено на нагласите спрямо изучаването на религия в училище. Изследването е реализирано в периода между 10 и 16 март 2025 г. чрез пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" с таблет сред 1020 души на възраст 18+. Максимално допустима стохастична грешка: ± 3.1 %.

Идеята предметът да бъде съобразен с вярата на учениците (например православните да изучават православие, католиците – католицизъм, а мюсюлманите – ислям) се възприема по-нюансирано – 44 % в някаква степен я подкрепят, докато 38 % са против, коментират от агенция "Тренд".

Шест от 10 души са на мнение, че обучението по религия може да допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това посочват по-често от средното жените и респондентите над 60 г. Близо една четвърт - 23 %, са на противоположна позиция, като това е най-силно изразено сред хората под 30-годишна възраст, добавят от "Тренд". 

/РН/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:48 на 01.04.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация