site.btaРойтерс: "Адидас" се стреми към по-голям пазарен дял в САЩ на фона на трудностите на "Найки"

Ройтерс: "Адидас" се стреми към по-голям пазарен дял в САЩ на фона на трудностите на "Найки"
Ройтерс: "Адидас" се стреми към по-голям пазарен дял в САЩ на фона на трудностите на "Найки"
Снимка: AP/Jason Allen

Ключов фактор за успеха на "Адидас" (Adidas) в САЩ през тази година ще бъде дали компанията ще успее да привлече повече потребители в САЩ, които са клиенти на нейния конкурент "Найки" (Nike). Това посочват пазарни анализатори и инвеститори, цитирани от Ройтерс. 

Германският производител на спортни стоки "Адидас" се опитва да разшири своя пазарен дял не само чрез ръст на продажбите на популярните марки маратонки "Самба" (Samba) и "Газел" (Gazelle), но и чрез повишаване на продажбите на други артикули.

Несигурността относно това дали потребителското търсене в Китай ще се възстанови, принуждава редица компании, сред които и редица производители на луксозни стоки, да се фокусират повече върху пазара в САЩ, за да постигнат растеж през 2025 г., посочва Ройтерс.

Главният изпълнителен директор Бьорн Гулден подобри ситуацията в "Адидас", която се влоши след като марката прекъсна връзките си с рапъра Йе (Кание Уест - бел. ред.) и се отказа от модната линия спортни обувки "Йеизи" (Yeezy) през октомври 2022 година. Стойността на акциите на "Адидас" се повиши със 160 на сто след назначението на Гулден

Инвеститорите ще очакват от Гулден, когато на 5 март отчете резултатите за цялата година, да обясни как "Адидас" може да продължи да печели пазарен дял от "Найки". Те ще очакват от него да обясни и как "Адидас" ще се справи с конкуренцията на производителите на по-нови марки спортни облекла, сред които са "ОнРънинг" (On Running) и "Хока" (Hoca).

Делът на "Найки" на световния пазар на спортни облекла е спаднал до 14,1 на сто през 2024 г. от 15,2 на сто през 2023 г., според данни на "Глоубъл дейта" (GlobalData).

Пазарният дял на "Адидас" се е увеличил до 8,9 на сто от 8,2 на сто. 

Анализаторите на Ю Би ЕС отбелязват, че европейските марки от край време изпитват трудности да се конкурират на пазара в САЩ с местните компании. В последно време обаче ситуацията започва да се променя за "Адидас".

Продажбите на германската компания в Северна Америка не са се възстановили напълно след спирането на линията "Йеизи", която беше популярна в САЩ, отбелязва Ройтерс.

Като цяло продажбите на "Адидас" са нараснали с 19 на сто през тримесечието до 31 декември и с 12 на сто през цялата 2024 г., докато при "Найки" е отчетен спад с 9 на сто за тримесечието, приключило на 30 ноември 2024 година.

/ПИП/

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:19 на 01.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация