site.btaЗа повишаване на информираността за насилие, основано на пола, ще се работи в община Антоново по национален проект
За повишаване на информираността за насилие, основано на пола, ще се работи в община Антоново. Проектът "HeForShe & SheForHe: Еднакво важни в стремежа за равенство!" ще се разгърне освен на територията на област Търговище и в общините Павликени, Стражица и Лясковец, съобщи за БТА Нели Николова – ръководител на проекта и председател на Сдружение „Академика-245“, разработило проекта.
Целта е да се повиши информираността за насилието, основано на пола, сред младежи и уязвими групи, като активно включи мъже и момчета в усилията за постигане на равенство между половете. „По-скоро искахме на мъжете да не се гледа като на проблем, а да участват с решения“, коментира Николова. Вдъхновена от глобалната инициатива "HeForShe", кампанията ще използва иновативни комуникационни стратегии и интерактивни материали, за да достигне до широката общественост, допълни Николова.
Според разработилите проекта, ключовите поддейности включват създаване на мултимедийни ресурси, видео кампании, публични дискусии, уъркшопи и събития, които да ангажират общностите. Кампанията ще използва социални медии и сътрудничество с популярни личности, за да привлече младите хора към активна роля в борбата за равенство. В допълнение, проектът ще включи мъже в ролята на посланици и лидери, подкрепящи равенството, чрез HeForShe клубове и публични изяви.
Освен да повиши осведомеността, проектът цели да насърчи дългосрочни структурни промени чрез публични дискусии и препоръки за подобряване на институционалните механизми за защита на жените и насърчаване на равенството.
По думите на Нели Николова проектът е структуриран така, че да адресира половите стереотипи и насилието, основано на пола, чрез комплексен подход, който включва целенасочени дейности за промяна на нагласите, чрез иновативни и ангажиращи подходи, които директно включват младежите и уязвимите групи и активна ангажираност на мъже и момчета като съюзници в борбата срещу неравенството. Стратегията комбинира мултимедийно съдържание, социални медии и събития на място, за да достигне до разнообразна аудитория и да създаде устойчиво въздействие.
Стойността на проекта е 117 332 лева, а по него ще се работи в продължение на 18 месеца. Предвиждат се кампании в социалните мрежи и сътрудничество с инфлуенсъри. Идеята е за включване на популярни личности, които ще подкрепят кампанията чрез видео съдържание и лични послания. Сред дейностите са още провеждане на уъркшопи, посветени на равенството между половете и борбата срещу насилието, арт-инсталации. Мобилни информационни пунктове, чрез които екипи ще посещават малки и изолирани общности, предлагайки информационни сесии и безплатни консултации.
/МК/
news.modal.header
news.modal.text