site.btaУченици от училище „Д-р Петър Берон“ в Перник разработват иновативен проект "Сградите от миналото - дом на бъдещето"

Ученици от училище „Д-р Петър Берон“ в Перник разработват иновативен проект "Сградите от миналото - дом на бъдещето"
Ученици от училище „Д-р Петър Берон“ в Перник разработват иновативен проект "Сградите от миналото - дом на бъдещето"
На снимката: Екип от преподаватели от СУРИЧЕ "Д-р Петър Берон" в Перник, които разработват проекта "Сградите от миналото - дом на бъдещето" заедно с ученици. Снимка: Кореспондент на БТА в Перник Мая Костадинова

Ученици от Х „а“ клас на Средно училище с преподаване на чужди езици (СУРИЧЕ) „Д-р Петър Берон“ в Перник разработват иновативен проект "Сградите от миналото - дом на бъдещето", съобщи за БТА преподавателят по „История и цивилизации“ - Теодора Рангелова. В рамките на три години, екип от учители ще ръководи дейността на възпитаниците на учебното заведение. Учителите Верка Бонева, която води „Екскурзоводско обслужване“  в извънкласните дейности - „Краеведстко знание“, Мария Тасева- преподавател по немски език и  Оля Георгиева- предавател по английски език, ще помагат на учениците по време на тяхното начинание.

Децата заедно с класния им ръководител Теодора Рангелова са се спрели на някои от емблематичните за град Перник сгради. Това са Минна дирекция, двете гари – Централна и Разпределителна, Обединен детски комплекс, Дворец на културата, Младежки дом, както и сградата на Специализирана болница за продължително лечение и рехабилитация или по-известна сред перничани като Профилакториум.

Те имат за задача да разгледат сградите отвътре и отвън. След това ще се запознаят с техните фондове в Държавен архив – Перник. Идеята е учениците да влязат в ролята на изследователи, допълни още Теодора Рангелова.

На следващ етап техните съученици от X "б" клас - паралелката със специалност "Организатор на туристическа агентска дейност" ще изготвят беседи и туристически маршрути. Когато ги завършат, справките ще бъдат преведени, отново от децата, на два езика – английски и немски. В края на тригодишния период ще излязат с общ продукт - мултилингвален сборник на три езика.

Целта на проучванията на сградите  е учениците да разберат и предадат в своите изследвания как те са повлияли на общността в конкретния период от тяхното построяване, как общността е приемала сградите по същото време, каза още Бонева.

Според преподавателя по немски език Мария Тасева  е важно децата да опознаят своя град, своята история, за да го обикнат.

Преди да започне дейността по този проект, ученици от училището са имали подобна задача. Продуктите, които са създали,  са поместени в туристически сайтове и вече се ползват с успех от любителите на архитектурата и историята, каза Верка Бонева.

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:12 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация