site.btaСтуденти в Йейлския университет ще изучават певицата Бионсе и културното й наследство

Студенти в Йейлския университет ще изучават певицата Бионсе и културното й наследство
Студенти в Йейлския университет ще изучават певицата Бионсе и културното й наследство
Студентите в Йейлския университет ще изучават Бионсе. Снимка: АП/Chris Pizzello, File

С рекордните 99 номинации за "Грами" и признанието, че е един от най-влиятелните артисти в историята на музиката, суперзвездата  Бионсе и нейното обширно културно наследство ще бъдат предмет на нов курс в Йейлския университет догодина, предаде Асошиейтед прес.

Озаглавен Beyonce Makes History: Black Radical Tradition, Culture, Theory & Politics Through Music курсът ще се съсредоточи върху периода от нейния едноименен албум от 2013 г. до тазгодишния жанрово различен Cowboy Carter. Студентите ще изучават също как световноизвестната певица, авторка на песни и бизнесдама е генерирала осведоменост и ангажираност в социални и политически идеологии.

Професорът по афроамерикански изследвания в Йейлския университет Дафни Брукс възнамерява да използва широкия репертоар на певицата, включително кадри от изпълненията й на живо, като "портал", чрез който студентите да научат повече за чернокожите интелектуалци - от Фредерик Дъглас до Тони Морисън. 

Бионсе, чието пълно име е Бионсе Жизел Ноулс-Картър, не е първият изпълнител, на когото е посветен курс в колеж. През годините са предлагани курсове за певеца и автор на песни Боб Дилън. Наскоро няколко колежа и университета предложиха курсове и за певицата Тейлър Суифт и нейните текстове и поп културно наследство. Те включват и преподаватели по право, които се надяват да привлекат ново поколение юристи, като използват известна личност като Суифт, за да придадат контекст на сложни концепции от реалния свят.

Преподаватели от други колежи и университети също са включили Бионсе в своите курсове или са предлагали уроци за суперзвездата, отбелязва Асошиейтед прес.

/ТС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:50 на 13.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация