site.bta„Информационно обслужване“ АД: Електронните рецептурни книжки спестиха на хронично болните пациенти над 1.3 млн. лв.
Използването на електронни рецептурни книжки е спестило на хронично болните пациенти над 1 млн. лв. откакто системата беше пусната в експлоатация на 1 юли 2021 г. Това показват данните на Информационно обслужване, което разработи и администрира платформата. До този момент са издадени над 260 000 изцяло електронизирани книжки. Те успешно замениха хартиения еквивалент, който се продаваше на средна цена около 5 лв.
„Освен спестените средства на хронично болните пациенти, които са сред най-социално слабата и уязвима част от населението, електронните рецептурни книжки намалиха значително времето за обслужване на пациентите и възможността от допускане на грешки при предписването и отпускането на лекарства“, каза Георги Недев, ръководител „Здравноосигурителни системи“ в Информационно обслужване. При използването на електронната рецептурна книжка гражданите не се налага да купуват хартиена, да я носят на общопрактикуващия им лекар за попълване и след това да чакат в районната здравноосигурителна каса (РЗОК) за заверка. Не е необходимо и да я представят в аптечната мрежа за отпускане на необходимите им медикаменти, което значително ги облекчава и пести време.
Електронната книжка се регистрира и попълва единствено от общопрактикуващия лекар, а достъпът до информацията за хронично болния пациент е строго ограничена. Аптеките имат възможност да проверяват данни единствено за конкретна рецепта, по която трябва да отпуснат медикаменти, заплащани от Националната здравноосигурителна каса (НЗОК). Цялата информация между общопрактикуващия лекар, аптеката и районните здравноосигурителни каси се обменя изцяло по електронен път, което спестява значително време на всички участници в процеса. В системата се актуализира и информацията за избор на общопрактикуващ лекар, без да се налага пациентът да заверява промяната с посещение до РЗОК. В е-книжката могат да се вписват също така нови диагнози и да се отписват стари.
Данните показват, че от пускането на системата до този момент електронно са обслужени 2.3 млн. пациенти, а платформата е получила и изпълнила на 360 млн. електронни заявки. На ден се изпълняват по над 400 000 заявки, като средното време за обработка на заявката е под 1 секунда. Модулът се използва ефективно от близо 10 000 лекари и фармацевти, които имат договор с НЗОК.
/ХЯ/
news.modal.header
news.modal.text