site.btaИдеята на България за създаването на общ туристически продукт "Бранд Балкани" срещна подкрепа на европейски партньори, съобщи ресорното министерство

Идеята на България за създаването на общ туристически продукт "Бранд Балкани" срещна подкрепа на европейски партньори, съобщи ресорното министерство
Идеята на България за създаването на общ туристически продукт "Бранд Балкани" срещна подкрепа на европейски партньори, съобщи ресорното министерство
снимка: Министерство на туризма

В рамките на световното туристическо изложение WTM в Лондон, служебният министър на туризма Евтим Милошев проведе поредица ключови срещи с европейски министри на туризма, обсъждайки нови възможности за сътрудничество и укрепване на туризма в региона, съобщиха от Министерството.

Основен акцент бе поставен върху създаването на общ туристически продукт – "Бранд Балкани", и подобряването на въздушната свързаност между балканските столици. Министър Милошев се срещна с колегите си от Италия Даниела Сантанке, Гърция Олга Кефалояни, Сърбия Хюсеин Мемич, Хърватия Тончи Главина и Черна гора Симонида Кордич, както и със заместник-министъра на туризма на Турция Надир Алпаслан.

Идеята за "Бранд Балкани" срещна подкрепа от колегите на министър Милошев. Концепцията е насочена към улесняване на пътуванията между страните и предоставяне на уникално преживяване на туристите, което включва посещение на повече от една балканска дестинация с едно пътуване. С този подход Балканите могат да привлекат още повече туристи от задокеанските пазари.

По предложение на министър Даниела Сантанке ще бъде инициирана съвместна среща във формат Черна гора, Албания, България и Италия в Рим, за да се положат основите на продукта дестинация Балкани. В рамките на разговорите бе обсъден и иновативният модел за обучение на кадри в туризма, който Италия успешно прилага в сътрудничество с държави от Северна Африка. В туристически кампус в Египет, италиански преподаватели подготвят млади специалисти, които впоследствие намират професионална реализация в туристическия сектор на Апенините.

Министър Милошев приветства идеята и изрази интерес към подобни инициативи за обучение и професионално развитие на кадри за туризма у нас. Министрите обсъдиха и италианския опит в управлението на зимни курорти, които успешно адаптират инфраструктурата си за летния сезон и така удължават туристическите възможности на тези обекти през цялата година. България вижда в този подход перспективи за развитието на своите планински курорти като целогодишни дестинации и планира да интегрира подобни добри практики.

Министърът на туризма на България и министърът на туризма на Гърция Олга Кефалояни се договориха за създаването на Комитет по туризъм между двете държави. Това е формат на по-тясно сътрудничество между България и Гърция за реализиране на инициативи от общ интерес, включително темите за въздушна свързаност, трудовия пазар и устойчивостта на туристическите продукти. Министър Кефалояни сподели идеята си за общи усилия с България в посока създаване на отделна бюджетна линия за европейско финансиране на ключови политики и проекти в сферата на туризма и по-специално за модернизиране на туристическа инфраструктура, дигитализация и устойчив туризъм. Това се случва в контекста на включването на сектор "Туризъм" за първи път в портфолиото на еврокомисар.

Министър Милошев и заместник-министърът на културата и туризма на Турция Надир Алпаслан се договориха 5-та сесия на Комитета по туризъм България-Турция да заседава в Банско. Темите на предстоящите дискусии ще включват подобряване на граничния контрол, новата дестинация "Бранд Балкани", сътрудничество в круизния туризъм по Черно море, засилване на връзките между двата туристически сектора и други. 

Министърът на туризма Евтим Милошев проведе и срещи с министрите на туризма на Сърбия Хюсеин Мемич, на Хърватия Тончи Главина и на Черна гора Симонида Кордич, с която имаха и официална среща в Подгорица през месец октомври и подписаха план действие в областта на туризма. В центъра на дискусиите бяха добрите отношения и възможностите за по-интензивно сътрудничество между страните на Балканите, като акцентът бе върху съвместни проекти за популяризиране на региона. 

Тези срещи на WTM Лондон подчертават ангажимента на България за регионално сътрудничество и обединение в туризма, които да популяризират Балканите и България на световната карта като атрактивна и разнообразна туристическа дестинация, изтъкват от Министерството.

При интегриран балкански туристически продукт може да очакваме допълнително около 250 000 туристи от пазари като Северна и Южна Америка и Югоизточна Азия, посочиха за БТА през втората половина на октомври от Министерството на туризма. Представената идея на министър Милошев за "Дестинация Балкани" включва създаването на общи туристически маршрути, фокусирани върху културно-исторически и поклоннически туризъм, както и кулинарни и винени дегустации. Този съвместен подход ще обедини уникалните предложения на всяка държава и ще предложи на посетителите запомнящи се преживявания през цялата година, коментираха тогава от Министерството за БТА.

 

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:31 на 25.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация