site.btaРемонтите в училища в страната продължават, каза в Пловдив служебният министър Галин Цоков

Ремонтите в училища в страната продължават, каза в Пловдив служебният министър Галин Цоков
Ремонтите в училища в страната продължават, каза в Пловдив служебният министър Галин Цоков
Снимка: Кореспондент на БТА в Пловдив Таня Благова

В момента в почти всички населени места в страната има ремонти в училищата. Такива, които приключват, такива които все се осъществяват, или ще бъдат започнати нови ремонти. Това е възможност нашата образователна система да се обнови като образователна инфраструктура, като нови, модерни сгради, реконструирани и достроени. Такова нещо не е се случвало от десетки години, каза в Пловдив служебният министър на образованието и науката Галин Цоков, където бе, за да инспектира ремонта на Хуманитарната гимназия „Св.св. Кирил и Методий“.

Ремонтите на училища в страната продължават.  В началото на учебната година обявихме, че ремонтите в около 100 училища продължават, като 26 училища бяха настанени в сгради на други учебни заведения. Това е така, защото в момента ремонтите в училищата се извършват по няколко програми и те се застъпват.  Това са програми, свързани с ремонт и реконструкция на училищни сгради от 2020 година, по ОП „Региони в растеж“  за ремонт на професионални гимназии,  Програма за високи постижения на професионални гимназии,  заедно с това и новата програма за ремонт, реконструкция, дострояване и строителство на нови сгради, която започна януари,  поясни министър Цоков. Той припомни, че на 15 септември бе открита нова сграда към  училището  в Раковски. 

В отговор на журналистически въпрос дали са осигурени електронни устройства за всички  деветокласници, които следващата седмица ще се явят на изпит, министър Галин Цоков , каза че изпитът е организиран в два дни, за да могат училищата да осигурят необходимите таблети или други електронни устройства. „Това, което ми е докладвано  е, че няма проблеми.  Това не е изпит или ново външно оценяване, това е входно равнище, с което ние искаме да опитаме две основни неща. Първо - да видим как децата ни се справят на електронни платформи, да видим тези две електронни платформи доколко са успешни и доколко могат да се използват в бъдеще в други входни изпити, а защо не някой ден и за външно оценяване, и второ - деветокласниците да седнат да решават тестови задачи пред електронни устройства, тестови задачи с практическа насоченост, тъй като през април им предстои да се включат в международното сравнително изследване PISA 2025“. Тази година фокусът на изследването са природни науки, подбрани са тематични въпроси, включително и свързани със зелената енергия , с климатичните промени.  

/АКМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:54 на 21.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация