site.bta"Пощенска банка" и "Джуниър Ачийвмънт България" ще си партнират в проекти за повишаване на финансовата грамотност на младите
"Пощенска банка" и "Джуниър Ачийвмънт България" (Junior Achievement Bulgaria), организация в предоставянето на модерно образование, поставят началото на партньорство, насочено към подобряване на финансовата грамотност сред младите хора в България. Това съобщиха от банката.
Сътрудничеството ще се реализира чрез програмите "Лични финанси” и "Практични финанси" на "Джуниър Ачийвмънт България", които имат за цел да подготвят учениците с основни финансови знания и умения, които да им помогнат да вземат информирани решения в личния и професионалния си живот и да управляват по-добре своите финанси. Съвместната инициатива на двете институции се основава на дългогодишните усилия на "Джуниър Ачийвмънт България" за изграждане на по-финансово грамотна и икономически активна младеж и е подкрепена от значителния опит и ангажираност на "Пощенска банка" към социално отговорните проекти, с което институцията още веднъж затвърждава водещата си роля на ключов партньор в инициативите за повишаване на финансовата грамотност в България, се посочва в съобщението.
Програмите "Лични финанси” и "Практични финанси" включват интерактивни уебинари и уроци, в които специалистите на "Пощенска банка" ще предоставят своята експертиза и опит и ще подпомагат участниците с професионални препоръки спрямо най-актуалните тенденции в банковия сектор. Особено значима инициатива в рамките на партньорството е и новаторска стажантска програма, която включва млади хора директно в разработването на учебни материали и програми. Сред водещите цели на партньорството между двете институции е програмите за финансова грамотност да достигнат до нови над 1000 ученици от цялата страна, допълват от "Пощенска банка".
Последното изследване на Програмата за международно оценяване на учениците (PISA 2022), разработено от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), подчертава необходимостта от цялостен подход за подобряване на финансовата грамотност сред учениците в България. Данните от проучването сочат още, че значителна част от българските ученици вече са потребители на финансови услуги, като банкови сметки и дебитни карти, и именно благодарение на натрупания си опит и активна работа с тях, демонстрират и по-висока финансова грамотност в оценяването.
/ВЙ/
news.modal.header
news.modal.text