site.btaШвейцарският павилион на Венецианското биенале тази година е пресечна точка между изкуство, култура и мит

Тазгодишният проект на швейцарския павилион на Венецианското биенале се състои от две инсталации, дело на швейцарско-бразилския художник Герейро до Дживино Амор. В инсталацията авторът показва шеста и седма глава от поредицата си „Суперфиктивен световен атлас“, върху която художникът работи вече 20 години, посочват от екипа на биеналето.

Швейцарският павилион е организиран от културната фондация Pro Helvetia и куриран от Андреа Белини. 

ПРОЕКТЪТ

„С визия да създаде най-сложната си и амбициозна творба до момента, Герейро представя две потапящи те инсталации, размиващи границите между градското пространство и колективното въображение, архитектурата и идеологията, политическата пропаганда и националната идентичност. Така швейцарският павилион се превръща в епицентър на едно завладяващо пътешествие, цялостно произведение на изкуството“, пише изданието Match Art.

По думите на авторите на статията павилионът кани посетителите да изследват пресечната точка на изкуство, култура и мит, предефинирайки границите на артистичното изразяване на Венецианското биенале 2024 г.

„Швейцарският павилион на Венецианското биенале на изкуствата тази година се превръща в сцена на мащабен проект, в който класически архитектурни елементи като колони, капители, фонтани и мрамори предизвикват, не без ирония, предполагаемото расово господство на Запада над останалия свят. Фонът на двете инсталации в павилиона е скеле, доминирано от фалшив мрамор“, пише изданието Interni Magazine. 

ИНСТАЛАЦИИТЕ

Първата част е The Miracle of Helvetia („Швейцарското чудо“ - от англ. ез.) - видео, което изобразява една алегорична Швейцария, нещо като Рай, където природата и технологиите, капитализмът и демокрацията се сливат в сюрреалистичен баланс. „Истинско шоу, което процъфтява от собствения си живот, но което в същото време действа като въведение - благодарение на много дълъг коридор, към последващия проект, озаглавен Roma Talismano“, разказват от Interni Magazine.

Там бразилската певица и артистка Вентура Профана се преобразява в капитолийската вълчица, за да поведе посетителите през подвизите на три алегорични животни - вълчицата, универсалната майка, от която произлизат висши същества, орела, символ на римското военно превъзходство и агнето, което въплъщава в християнския Рим самата идея за невинност, посочват още от изданието.

АВТОРЪТ И ПАВИЛИОНЪТ

40-годишният швейцарско-бразилски художник Герейро до Дживино Амор е роден в Женева, живее и работи основно в Рио де Жанейро, Бразилия. Според Pro Helevetia авторът свързва различни разкази с виртуозност, ирония и хумор. „Чрез тези слоеве на свързаност той ефективно създава разнообразните преплитания на нашето глобализирано съществуване, повлияни от аспекти като постколониално изкривяване“, разказват от фондацията.

Те припомнят, че Швейцария участва във Венецианското биенале на изкуството от 1920 г. и в Международното биенале по архитектура от 1991 г. Страната поддържа свой собствен павилион във венецианските градини. Построен е през 1951/52 г. и проектиран от архитект Бруно Джакомети. Тази модернистична сграда се намира до главния вход. 

Швейцарският павилион ще бъде отворен за посетители до 24 ноември и се намира във Венецианските градини.  

Както БТА писа, тазгодишното издание на биеналето бе официално открито на 20 април. Негов главен куратор е Адриано Педроза, а темата е „Чужденци навсякъде“. 

/ХК/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:07 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация