Институт за развитие на публичната среда – Прессъобщение

site.btaИнститут за развитие на публичната среда: Медийните пакети в изборите за ЕП – повтарящи се тенденции и проблеми

Институт за развитие на публичната среда: Медийните пакети в изборите за ЕП – повтарящи се тенденции и проблеми
Институт за развитие на публичната среда: Медийните пакети в изборите за ЕП – повтарящи се тенденции и проблеми

През последните години медийните пакети се очертават като все по-значим източник на финансиране особено с оглед на редицата проведени кампании. От въвеждането на медийните пакети като държавна помощ за формациите, не получаващи субсидия, Институт за развитие следи тяхното разходване. 


В предизборната надпревара за ЕП през юни тази година се включиха общо 20 партии и 10 коалиции. Разходите им за реклама и в тази кампания бяха най-голямото перо, като те вложиха 73% от ресурсите (малко над 1.7 млн. лв.)  си в популяризиране на своите програми и кандидати в медиите. Значителна част от тези средства бяха под формата на медийни пакети. Според отчетените от формациите разходи в кампанията, за отразяване на посланията им в медиите от държавния бюджет под формата на пакети са отделени 748 100 лв


Някои от формациите са получавали този тип държавна помощ във всяка от кампаниите в последните три години - включително и тази за парламентарните избори на 9-и юни. По този начин за периода 2021 г. - 2024 г. приходите им само от медийни пакети са възлизали на почти 300 000 лв.


И през тази кампания партиите са влагали средства от медийните пакети към доста нетипични за политическа реклама медии. Такъв е примерът с дружеството Селевкиди ЕООД, което управлява сайтове като razkritia.com, goreshto.net, zdravno.net, mreja.bg и др. С него договори за отразяване са сключили БНО, Български гласъ и ВМРО-БНД. 


Отново от Български съюз за директна демокрация насочват целия си пакет сайта agorapost.bg, въпреки че членове на изпълнителното бюро на партията участват и в управителния съвет на юридическото лице, собственик на медията. 


Повече за медийните пакети в кампанията за ЕП, тяхното разпределение към партии и медии, за ролята и ефекта им, може да откриете в публикацията “Медийните пакети в изборите за ЕП - повтарящи се тенденции и проблеми” на платформата “Отворен парламент”.



/ХЯ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:12 на 22.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация