site.btaАПИ е изпратила до КЗК искане за предварително изпълнение по обществената поръчка за избор на проектант за тунел под "Петрохан", съобщи Виолета Коритарова

АПИ е изпратила до КЗК искане за предварително изпълнение по обществената поръчка за избор на проектант за тунел под "Петрохан", съобщи Виолета Коритарова
АПИ е изпратила до КЗК искане за предварително изпълнение по обществената поръчка за избор на проектант за тунел под "Петрохан", съобщи Виолета Коритарова
Снимка: БТА, архив

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е изпратила до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) искане за допускане на предварително изпълнение на решението за избор на проектант на скоростен път "Монтана-София" с тунел под "Петрохан", но до момента няма отговор от компетентните органи. Това каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова по време на редовния парламентарен контрол. 

КЗК образува през юли производство по жалба на дружеството, класирано на второ място в обществената поръчка на АПИ за изработване на разширен идеен проект с извършване на пълни инженерно-геоложки проучвания и Подробен устройствен план /ПУП/ – Парцеларен план /ПП/ за скоростен път "Монтана - София", с тунел под "Петрохан".

Жалбата ще забави избора и започването на дейността, посочи Коритарова. 

БТА припомня, че в търга за проектант на пътя участваха 17 фирми. Жалбата срещу решението на АПИ е подадена от "Институт по транспортна инфраструктура".

Приблизителната дължина на участъка е 82 км, а проектната скорост - 120 км/ч. Индикативната стойност на обществената поръчка е 6,6 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение на поръчката е 365 календарни дни.

Скоростният път Монтана – София, с тунел под прохода "Петрохан", е ключов за националната и европейската транспортна мрежа, посочиха от АПИ при обявяването на поръчката. Направлението на път II-81 София – Петрохан – Берковица – Монтана – Лом е най-краткото трасе, но в момента времето за пътуване значително се увеличава заради преминаването през старопланинския проход "Петрохан". През зимата поради планинския релеф и при влошаване на метеорологичните условия се налага ограничаване на движението, което натоварва трафика по алтернативните пътни артерии.

През годините проектът е разглеждан, но окончателното проектно решение не е одобрено. В края на 80-те години на 20-и век са извършвани проучвания, които са имали за цел изследване на икономическата целесъобразност на проект за подобряване на трасето на път II-81 София – Монтана. През 2020 г. е изработено прединвестиционно проучване за направлението Монтана – София с тунел под прохода "Петрохан".

 

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:54 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация