site.btaРъководителят на движението на гара Лариса, обвинен за влаковата катастрофа в Темпе, ще бъде поставен под домашен арест

Ръководителят на движението на гара Лариса, обвинен за влаковата катастрофа в Темпе, ще бъде поставен под домашен арест
Ръководителят на движението на гара Лариса, обвинен за влаковата катастрофа в Темпе, ще бъде поставен под домашен арест
Влаковата катастрофа в Темпе, 1 март 2023 г. Снимка: AP Photo / Vaggelis Kousioras.

Ръководителят на движението на гара Лариса, който беше дежурен в нощта на влаковата катастрофа в Темпе на 28 февруари 2023 г., беше освободен от ареста с ограничителни мерки, предаде гръцката държавна телевизия ЕРТ. Молбата за освобождаването му е била подадена чрез неговия адвокат.

По искане на адвоката му съдия-следователят, който води делото, се е съгласил днес мярката на ръководителя на движението „предварителен арест“ да бъде заменена с „домашен арест“ и забрана да напуска страната в очакване на процеса по случая, предаде Франс прес, като се позова на съдебни източници.

Срокът от 18 месеца за предварителното му задържане щяха да изтекат на 1 септември, отбелязва ЕРТ.

Малко преди полунощ на 28 февруари 2023 г. при челен сблъсък между пътнически и товарен влак в Темпе край Лариса, Централна Гърция, загинаха 57 души, а десетки бяха ранени. Повечето от жертвите бяха млади хора – студенти, които се връщаха в солунските университети.

Катастрофата предизвика национален траур както в Гърция, така и в други солидарни страни. Тя провокира и надигането на гръцкото общество срещу политическата власт и срещу всички властимащи лица, отговорни за благоустройството на обществения транспорт в Гърция.

Обвинения бяха повдигнати на дежурния ръководител на движението на гара Лариса, който е позволил на двата влака да преминат едновременно по единичната линия. В рамките на разследването беше разкрито, че служителят не е бил добре подготвен за задълженията, които са му били възложени. 

60-годишният мъж, който беше арестуван в деня след инцидента, беше поставен в предварителен арест след обвинението му в „убийство по непредпазливост“ няколко дни след трагедията, припомня Франс прес.

През 19-те минути, предшестващи инцидента, двата влака са се движили по една и съща линия, без никаква алармена система да се задейства.

Повече от 30 железопътни и държавни служители са преследвани за този инцидент. Не се очаква процесът да започне преди края на годината, отбелязва агенцията.

Близки на жертвите и десетки ранени обвиняват политическите лидери в сериозна небрежност към железопътната мрежа. Те смятат, че властите са загубили време и са пренебрегнали съществени доказателства при разследването.

Тялото на млада жена, която е била в пътническия влак, не е открито.

Експерти, назначени от семействата на жертвите, уверяват, че мястото на инцидента е било почистено от отломки и земя, преди разследващите да могат да го огледат обстойно.

Те също така твърдят, че товарният влак е превозвал недекларирани химически продукти, които са причинили огромна експлозия след сблъсъка и са убили хора, които биха оцелели, ако не е имало взрив.

През март гръцкият парламент отхвърли вот на недоверие срещу консервативното правителство на Кириакос Мицотакис, обвинен от опозицията, че бяга от политическа отговорност за тази железопътна катастрофа.

Известно е, че железопътната мрежа в Гърция, която се простира на 2552 километра, страда от десетилетия от лошо управление, лоша поддръжка и остаряло оборудване.

/ВН/

news.modal.header

news.modal.text

Към 14:16 на 31.10.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация