site.btaПътната агенция предлага тежкотоварните автомобили да не преминават през прохода Петрохан в часовете с пиково натоварване и през уикендите

Пътната агенция предлага тежкотоварните автомобили да не преминават през прохода Петрохан в часовете с пиково натоварване и през уикендите
Пътната агенция предлага тежкотоварните автомобили да не преминават през прохода Петрохан в часовете с пиково натоварване и през уикендите
снимка: Благой Кирилов/БТА, архив

Народни представители от областите Монтана и Видин поискаха на среща със служебния министър на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова да бъдат спазен срокът на строителството на пътя Мездра - Ботевград.

На срещата в Министерството, която е по покана на Виолета Коритарова, са били обсъдени вариантите на обходни пътища във връзка с предстоящо затваряне на първокласния път между Мездра, Лютидол и п. в. "Новачене". Затварянето се налага заради завършване на строителството на отсечката от Мездра до пътния възел, съобщиха от Министерството.

Искаме ангажимент, че АПИ ще започне да работи интензивно със строителя, за да се наваксат забавяния и през декември да има Акт 15 за пътя Мездра – Ботевград, каза Росица Кирова (ПГ ГЕРБ-СДС). Румен Христов (ПГ ГЕРБ - СДС) подчерта, че несгодите трябва да бъдат преглътнати и пътят трябва да бъде построен.  Пътят трябва да бъде изграден и срокът задължително да бъде спазен, каза Вера Александрова (ПГ "Възраждане").

На срещата е постигнато съгласия обходът през Петрохан да бъде въведен за срок от 30 дни и да бъде направен анализ на трафика, за да се прецени дали е необходима промяна. При започване на строителните дейности от понеделник, 24 юни, тежкотоварните превозни средства няма да могат да преминават през прохода Петрохан в часовете с пиково натоварване и в уикендите. Проходът ще е забранен за МПС над 3,5 тона в интервалите между 6.00 ч. и 9.00 ч. и от 16.00 ч. до 19.00 часа, както и в събота и неделя. Това означава, че тежкотоварните превозни средства ще могат да пътуват през Петрохан не само през деня, но и през нощта. Предвидени са обходни маршрути за лекотоварния и основни и възможни обходи за тежкотоварния трафик. Основните обходни маршрути за тировете са двупосочни, а възможните – еднопосочни само в посока Монтана-София и София-Монтана.

При изпълнението на строителните работи на участъка Лютидол - п. в. "Новачене" движението ще може да се осъществява по пътя Ребърково – Лютидол – Ботевград или по общинския път Типченица – Липница – Новачене. От пътен възел "Новачене"“ до етапната връзка при км 192+140 движението ще е по новоизградения четирилентов път I-1.

Като обходни маршрути шофьорите ще могат да използват и други републикански пътища, като спазват действащата за тях постоянна организация на движение.

В срещата са участвали също и народните представители Димитър Аврамов (ПГ ДПС) и Любен Иванов (ПГ ПП-ДБ). В нея се включили също директорът на Главна дирекция "Национална полиция" главен комисар Атанас Илков, главен инспектор Лъчезар Близнаков от "Пътна полиция", инж. Йордан Вълчев и инж. Стоян Николов от Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура".

Инициирахме срещата, за да обясним необходимия компромис, който всеки от нас трябва да направи, за да стигнем до завършване на пътя Мездра – Ботевград, каза министър Коритарова. Тя напомни, че е проведено едномесечно обществено обсъждане на проекта на заповедта за временна организация на движението. Проведохме среща с представители на превозвачите и кметове на населени места, които са засегнати от работата по проекта. За да сме сигурни в безопасността на предлаганите обходни трасета, комуникираме с Главна дирекция "Национална полиция", чиито представители обходиха трасето, допълни регионалният министър. Председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев каза, че за да се гарантира спазването на организацията на движение през прохода Петрохан, се предвижда да има пропускателен пункт с патрул, както и допълнителни мерки за повишаване на безопасността в рискови участъци. Гл. комисар Илков отбеляза, че решението е базирано на много анализи и няма по-добра алтернатива. 

На среща на 10 юни с кметове и превозвачи бяха обсъдени вариантите на обходни пътища във връзка с предстоящо затваряне на първокласния път между Мездра и Лютидол заради предстоящи строително-монтажни работи по трасето. "Приключваме разговорите с общото разбиране, че проектът е стратегически и трябва да се случи. Необходимо е да дадем фронт за работа, за да може строителят да изпълни планираните дейности в срок до края на годината", отбеляза тогава министър Коритарова.

През първата половина на този месец, в медийно интервю, министърът съобщи, че напредва работата и по изграждането на скоростния път Видин – Ботевград. До момента изпълнението на отсечката от Мездра до Лютидол е на около 80 на сто, а на участъка от Лютидол – п.в. "Новачене" е около 70 на сто. Предстои доизграждане на пътните възли на две нива – "Мездра", "Дърманци" и "Ребърково", което ще наложи ограничаването на движението по отсечките Мездра – Лютидол и Лютидол – п.в. "Новачене". Предстоят ни разговори със заинтересованите страни, за да се вземе най-удачното решение, допълни тогава министърът.

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:48 на 26.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация