site.btaПодготовката на България за ЕКСПО 2025 г. в Осака обсъдиха изпълнителният директор на ИАНМСП Бойко Таков и посланик Хисаши Мичигами

Подготовката на България за ЕКСПО 2025 г. в Осака обсъдиха изпълнителният директор на ИАНМСП Бойко Таков и посланик Хисаши Мичигами
Подготовката на България за ЕКСПО 2025 г. в Осака обсъдиха изпълнителният директор на ИАНМСП Бойко Таков и посланик Хисаши Мичигами
Снимка: Министерство на иновациите и растежа

Подготовката на България за участие в световното изложение ЕКСПО 2025 г. в Осака обсъдиха на среща изпълнителният директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) Бойко Таков и посланикът на Япония у нас Хисаши Мичигами, съобщиха от Министерството на иновациите и растежа (МИР). 

Двамата са разговаряли за визията и организацията за представянето на България на ЕКСПО 2025 г., като на срещата е станало известно, че подготовката ни върви по график. 

На срещата Бойко Таков и Хисаши Мичигами се обединиха, че както след ЕКСПО 1970 г. японците са обикнали България, така през 2025 г. страната ни трябва да представи това, което свързва двата народа и днес – древна култура и история, уважение към традициите и постиженията и иновациите на България, се отбелязва в съобщението.

Изложението в Осака ще се състои от 13 април до 13 октомври 2025 г. под мотото "Проектиране на бъдещо общество за нашия живот". 

ИАНМСП към Министерството на иновациите и растежа е определена през 2022 г. от Министерския съвет да организира българското участие в ЕКСПО 2025. 

От МИР отбелязват, че през тази година страната ни успя да наеме най-висок тип павилион "А", без да се налага увеличение на отпуснатите от правителството средства през 2022 г. за по-ниския клас павилион "В". Общият бюджет е малко над 6,5 млн. лв., от които за наем на павилиона са близо 3,5 млн. лв. 

В изпълнение на решението на Министерския съвет за организация на участието ни от Агенцията са изпратили покани до всички 250 оторизирани японски фирми при стриктно спазване на процедурите и условията, определени от Японската асоциация, организатор на ЕКСПО 2025, за наем на площ, изграждане на индивидуален павилион и за изработване на външен дизайн, обясняват от МИР. Получени са шест оферти и проекти за наем, изграждане и външен дизайн от оторизираните компании. Работна група с представители на Камарата на архитектите и Съюза на архитектите е разгледала предложенията и е избрала компания наемодател на българския павилион – "Дайва лийз" (Daiwa Lease Сo.Ltd.).

На срещата Бойко Таков и посланик Мичигами са провели онлайн разговор с представители на японската компания, които също са уверили, че организацията върви по график. В следващите дни ще бъде обявена процедурата по покана до българските фирми за идейни предложения за концепция за вътрешен дизайн на павилиона, е посочил Таков. Японският посланик е отбелязал, че е важно изработването на подходящ вътрешен дизайн, който да представя облика на България и постиженията й в сферата на културата, бизнеса, науката, технологиите и екологията, както и добрите взаимоотношения между България и Япония.

БТА припомня, че с решение на Министерския съвет от 5 май 2022 г. беше одобрено участието на България в световното изложение ЕКСПО 2025 в Япония.

На 26 април т.г. правителството прие решение и одобри постановление за отпускането на допълнителни средства за участието ни в изложението, като те ще бъдат осигурени за сметка на преструктуриране на разходите или трансферите по централния бюджет за 2024 г. В тях се включват средствата за наем на най-висок клас павилион, транспорт на оборудване, мостри, експонати и рекламни материали, включително мита, такси и застраховки, рекламно-информационни материали, административни и организационни разходи. Участието ни в световното изложение ЕКСПО 2025 в Осака ще даде благоприятна възможност за реклама на страната ни, на българските производители и износители, както и на българските научни постижения и продукти с цел реализирането им на международните пазари. Страната ни ще може да представи своите уникални природни и културни дадености с цел популяризиране имиджа ни на туристическа дестинация. Българските фирми ще получат възможността да установят бизнес контакти и да обменят опит, отбелязаха от кабинета.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:12 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация