site.btaАвстрийската партия на свободата е разследвана за корупция с реклами
В продължение на няколко седмици прокуратурата, разследваща икономически престъпления и борба с корупцията (ПИПБК), разследва предполагаема корупция, свързана с реклама срещу положителни публикации. Обект на разследването са управляващият директор на медийна група „Йостерайх“ (Mediengruppe Österreich) Волфганг Фелнер и бившия вицеканцлер Хайнц-Кристиан Щрахе, както и министри от Австрийската партията на свободата.
Статия на журналиста Кристиан Бьомер, публикувана в всекидневника „Курир“, посочва, че вестникът, а и други медии разполагат с документи, които ще бъдат обсъдени и в парламентарна анкетна комисия.
Според документите Главната прокуратура във Виена е възложила на ПИПБК да разследва дали медийният предприемач Фелнер е подкупил тогавашния лидер на Австрийската партия на свободата Хайнц-Кристиан Щрахе, а впоследствие и други министри. По-конкретно, има съмнение, че Фелнер обещава положителни медийни публикации в замяна на обещание за реклами.
В началото на април станаха публично достояние чатове, разкриващи близки отношения между Фелнер и Щрахе през 2019 година. Главната прокуратура разследва и възможността бившите министри от управляващата по онова време Австрийска партия на свободата Норберт Хофер, Марио Кунасек, Беате Хартингер-Клайн и Херберт Кикъл да са замесени в корупция в областта на рекламата.
Според документите, с които разполага „Курир“, за ПИПБК не са достатъчни първоначалните подозрения, за да продължи разследването на случая. Главната прокуратура разглежда въпроса по различен начин и призова подчинената прокуратура "незабавно" да предприеме допълнителни разследвания.
Собственикът на медийната група Фелнер вече е коментирал въпроса и смята, че "не носи отговорност" и обвиненията са абсурдни.
В първоначалната си реакция за осведомителната агенция АПА Австрийската партия на свободата видя за пореден път как "дълбоката държава" действа в съдебната система и обвини конкретно ръководството на Главната прокуратура във Виена, пише „Курир“. Рекламните договори се възлагали на медиите само по обективни преценки.
/ПГ/
news.modal.header
news.modal.text