site.btaОБНОВЕНА Искане за спиране на строителните дейности по булевард „Патриарх Евтимий“ ще бъде внесено до кмета Васил Терзиев, заяви Иван Таков
Искане за спиране на строителните дейности по столичния булевард „Патриарх Евтимий“ ще бъде внесено до столичния кмет Васил Терзиев. Това заяви на брифинг в Столичната община Иван Таков, общински съветник от „БСП за България“. Искането е подписано от общинските съветници на ГЕРБ-СДС, БСП, "Синя София", ИТН и независими общински съветници в Столичния общински съвет.
Таков определи като безпрецедентна ситуацията с промяната на организацията на движението по столичния булевард „Патриарх Евтимий“ и коментира, че случващото се е незачитане мнението на общинските съветници и живеещите в района на „Патриарх Евтимий“.
Той посочи, че от години сред хората има недоволство заради възможността не само да отпаднат паркоместа, които и без това са малко в тази зона, но и да се създаде много сериозен трафик и задръстване с новата организация на движение. Преди седмица, на комисия по транспорт, извиках всички заинтересовани страни, за да кажат своите аргументи и да намерим разумното решение за излизане от ситуацията, добави Таков.
Ние не сме против велоалеите и бус лентите, но не по начина, по който се правят в момента нещата – без всякаква информация в Комисията по транспорта, без всякаква консултация и с гражданите, и с общинските съветници, утчони той.
По думите на Таков точно преди една седмица е постигнато съгласие всички допълнителни документи, които не са предоставени в комисията по транспорт, да бъдат предоставени за следващото заседание и между дирекция „Транспорт“ и дирекция „Управление на трафика“ да бъдат потърсени други варианти, които да удовлетворяват всички заинтересовани страни.
Какво се получи една седмица по-късно - всъщност нищо не се е променило, каза Таков. По думите му заместник-кметът по транспорта е заявил, че е подписал заповед само за ремонт за подобряване на пътната настилка на бул. „Патриарх Евтимий“. Сега разбираме, че всъщност новата организация на движението с бус лентата и велоалеите продължава да се изпълнява, въпреки че се разбрахме в комисия единодушно да се търсят алтернативни решения и до тогава да не се работи, каза той. В момента виждате - продължава изпълнението на проекта за двупосочно движение по „Фритьоф Нансен“, което е част от този проект, добави Таков.
Той каза още, че им е било обяснено, как ще бъдат взети паркоместа от НДК, но това отново не е било съгласувано с НДК. Нека сме наясно над 140 паркоместа ще бъдат премахнати по бул. „Патриарх Евтимий“ и не само това - въвеждането на бус лента по този начин от дясната страна и паралелно паркиране от лявата страна може да си представите до какъв транспортен хаос ще доведе в тази зона. Това значи конфликт с тролейбусите, конфликт с велосипедистите, обясни Таков.
Никой от нас не е против бус ленти, велоалеи, увеличението на потреблението на градския транспорт. Това не може да се случва на гърба на хиляди хора, живеещи в центъра на София и на гърба на стотици хиляди, които преминават оттам всеки ден, коментира Прошко Прошков, общински съветник от ГЕРБ-СДС.
Той попита излъгал ли е кметът на София, когато съобщи на 16 април, че е подписана заповед само за ремонт на пътната настилка, излъгал ли е, когато каза, че потенциално добавяне на велоалеи следва да се направи след предварително обсъждане и запознаване на широката общественост, както и излъгал ли е заместник-кметът по транспорт, когато каза, че ще предостави всички съотносими документи, свързани с управлението на трафика.
Днес видяхме разрушаване на острови, подготовка за пътна маркировка. Факт е, че ще се предизвика хаос и задръствания, коментира Прошко Прошков.
Карлос Контрера добави, че са свидетели на една транспортна политика на инат. Той бе категоричен, че не приема подход, при който едно се говори, а съвсем друго се прави. Темата с реорганизацията на движението на бул. "Патриарх Евтимий" е взривоопасна от миналия мандат. Не споделям твърдението, че там трябва да има бус лента - това е един стар спор, който съществува от миналия мандат и авторите на тази идея от "Спаси София", добави Контрера. По думите му данните от Столичния електротранспорт за движението на тролейбусите показват, че няма проблем със закъснения и в този смисъл няма никаква необходимост там да се разчертава трасе на бус лента, без да бъде решена цялостно организацията на движението в зоната.
/РИ/
news.modal.header
news.modal.text