site.btaУчители и директори от Варна ще се обучават как да работят с изкуствен интелект

Учители и директори от Варна ще се обучават как да работят с изкуствен интелект
Учители и директори от Варна ще се обучават как да работят с изкуствен интелект
Архив: БТА

Учители и директори от Варна ще се обучават как да работят с изкуствен интелект и ще дискутират подготовката на училищните екипи за работа по STEM, съобщиха днес от Центъра за творческо обучение в крайморския град, който е основен организатор на събитието в партньорство с Регионалното управление на образованието. Семинарът ще се проведе на 22 февруари.

Акцент в обучението ще бъдат практическата подготовка на учителите. Планирани са няколко работилници, насочени към използването на изкуствения интелект, както и към работата по метода на LEGO Serious Play. Техни ръководители ще бъдат д-р Александър Ангелов от Центъра за творческо обучение, който има над 15 години опит във въвеждането на иновации в образованието, инж. Владислав Великов, собственик на компания, специализирана в мениджмънт и бизнес консултиране, и инж. Красимир Стоев, който е с повече от 15 години опит в разработването на софтуери и е действащ преподавател в IT Talents.

Учителите ще научат как с помощта на изкуствения интелект могат да съставят уроци и да генерират идеи за практически дейности в рамките на секунди. Обученията ще засегнат и форматите на изпитване, как те да бъдат адаптирани спрямо новата реалност, включително как преподавателите да „хващат“ възпитаниците си, които разчитат на изкуствения интелект да решава домашните им.

Провеждането на обучението е свързано и с предстоящото изграждане на STEM център във всяко училище в страната, допълни за БТА Силвия Дечева, регионален мениджър във Варна на Центъра за творческо обучение. Тя припомни, че изпълнението на тези проекти е по линия на Плана за възстановяване и устойчивост, като крайният срок за реализацията им е месец май 2026 година. 

/ТС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 07:46 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация