site.btaИгри с кауза ще подкрепят бъдещите български таланти в гейминг индустрията

Игри с кауза ще подкрепят бъдещите български таланти в гейминг индустрията
Игри с кауза ще подкрепят бъдещите български таланти в гейминг индустрията
Снимка: Ubisoft

Третата кауза на движението за благотворителност чрез видеоигри #гудгейм е в партньорство с глобалната мрежа за успех на младите хора на България “Тук-Там”. Идеята е да бъде създаден фонд за стипендии за младежи, които искат да се развиват професионално в областта на видеоигрите, съобщават организаторите.

За целта, освен чрез дарение, спонсорство или покупка, всички съпричастни са приканени да се включат и в благотворителния стрийм, който ще продължи 172 часа. Откриването е днес, в 21:30 ч., с Мартин Кадинов от компанията за гейминг, маркетинг и гийк култура TDB Play, която организира “Българския гейминг маратон” и поставя началото на #гудгейм.

Първата кауза събира 19 172 лв. за prepodavame.bg – платформата на “Заедно в час” за ресурси, уроци и източници, които да подпомагат българските учители в създаването на качествени уроци за класните стаи. Втората кауза, от края на януари 2023 г., привлича над 115 участници в 45 сегмента и 127 часа стриймване, за да осигури място, където ученици да се учат да разработват видеоигри напълно безплатно. Целта е съвместна с фондацията на младия разработчик и предприемач Васил Анастасов DevHubOne, а залата вече е факт в София, на ул. „Проф. Александър Танев“ 11. Оборудвана е с 16 компютъра, очила за виртуална реалност и симулатори за работа във VR среда.

3, 2, 1, Play!

Секторът на видеоигрите е процъфтяващ икономически сектор, отчете в края на ноември м.г. Съветът на Европейския съюз, след като испанското председателство прие заключенията относно укрепването на културно-творческото измерение на европейския сектор на видеоигрите. За това свидетелства фактът, че приходите за сектора в ЕС през 2020 г. са били 4,3 пъти по-високи, отколкото за цифровата музика и 1,8 пъти по-високи, отколкото за услугата „видео по заявка“, съобщи Съветът. В заключенията се взима предвид и че, докато Европа се е утвърдила като един от водещите световни пазари за видео игри с прогнозна стойност от 23,48 милиарда евро през 2022 г. и играе ключова роля във всички етапи на развитието - от проектирането до разпространението, все още липсват подробни, стандартизирани и специфични за сектора данни.

Съветът на ЕС призова държавите членки да подкрепят културно-творческото измерение на видеоигрите, включително използването на данни за културното наследство в творческия процес и защитата на правата върху интелектуалната собственост; да подпомагат растежа, иновациите и достъпа до финансиране на европейските дружества за видеоигри; да привличат и задържат таланти сред специалистите в областта на видеоигрите на европейския пазар на труда; да насърчават отговорната игра и да осигурят безопасна онлайн среда за видеоигрите.

Индустрията в Европа е генерирала приходи от 24,5 млрд. евро през 2022 г., показват данни на Европейската федерация на разработчиците на игри (European Game Developer Federation) и Видеоигри Европа (Video Games Europe). През годината са наети 110 хил. души от областите изкуство, програмиране, дизайн, производство, качествен контрол, аудио специалисти и други - сложна комбинация от талант и квалифицирани професионалисти.

Ключовите факти, събрани за геймърите, показват, че 53% от европейското население на възраст от шест до 64 години играе видеоигри. Общо 76% от геймърите са на или над 18 години, средната им възраст е 32 години.

Според информацията на #гудгейм 81% от поколението Z играе видеоигри. Част от него иска да превърне страстта си в професия, допълват от движението и казват, че се стремят да изградят среда за младите хора, които искат да създават видеоигри: „Нашата мисия е да предоставим финансова помощ, за да може всеки желаещ да се впусне в това приключение уверено. Гейминг индустрията е най-голямата развлекателна индустрия в света и ние искаме да помогнем на българските таланти да оставят своя отпечатък.“

Ново ниво

Излъчването на живо в подкрепа на бъдещите звезди в индустрията от България ще продължи до последната секунда на януари. Програмата се допълва в движение, но повечето от сегментите вече са известни. В част от предстоящите забавления Максимилиан Бербечелов ще играе популярни бордови игри заедно с известни гости, Георги Ненов – Star Craft 2, Китодар Тодоров – CS2, а Александър Кадиев ще се включи с уроци, съвети и стратегии за постигане на високи цели в бизнеса от The Career Show Podcast. Около видеоигрите има йога, сутрешно раздвижване, готварско шоу, етика, шах…

За летящия старт на младите българи, които нямат възможност, но имат желание да се развият професионално в гейминг индустрията, ще съдействат и  момчетата от Disaster Arts Илко Илиев, Георги Пелтеков, Ивайло Дончев и Иво Каракашев. Очаква се те да играят Riders Republic и да съпоставят виртуалната реалност с екстремния си опит от истинския живот в четвъртък, 25 януари, от 15:00 часа. 

Пълната програма на събитието е тук, а стриймът е на www.twitch.tv/tdb_play.

/АБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:13 на 28.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация