Столична община – Прессъобщение

site.btaСтолична община: "КиноФабрика" - Through the Looking Glass – лекция-разговор с фотожурналиста Дамир Шагол

Столична община: "КиноФабрика" - Through the Looking Glass – лекция-разговор с фотожурналиста Дамир Шагол
Столична община: "КиноФабрика" - Through the Looking Glass – лекция-разговор с фотожурналиста Дамир Шагол
Снимка: Столична община

На 14 декември от 18.30 ч. в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов" "КиноФабрика" – проект на фестивал "ФотоФабрика" – представя Through the Looking Glass – лекция-разговор с фотожурналиста Дамир Шагол. Лекцията ще бъде на английски език.

Дамир Шагол е фотожурналист с над 25 години практика на терен. Неговият обектив често е принуден да гледа в "грешната посока" – далеч от действието и насочен към жертвата, която почти винаги е в средата на кадъра на Дамир, а около нея виждаме разбито стъкло, куршумни дупки или трупове. 

Дамир Шагол е босненски гражданин, роден и израснал в Сараево. След като живее със семейството си и учи електроенергетика в Москва, той се връща в Сараево малко преди да започне войната през 1992 г. След края на босненската война през 1995 г., Дамир Шагол е войник, чиято инженерна кариера изглежда като далечен сън, разбит от кошмар. В този момент той се обръща към фотожурналистиката.

Дамир Шагол се присъединява към Reuters в началото на 1996 г. като фотограф в Босна. Първите му международни задачи идват през 1997 г. – граждански конфликт в Албания и пътуване до Иран – място, на което той се връща многократно. Прекарва първото десетилетие от кариерата си, отразявайки конфликтите в Балканите и Близкия изток – главно Ирак, Ливан, Афганистан, Израел и Палестина, но и други големи международни новини и спортни събития по света.

През 2009 г. се премества в Банкок (Тайланд), където се фокусира върху новините в Азия – войната с наркотиците във Филипините, кризата с бежанците рохинга в Мианмар, напрежението в и около Северна Корея.

В края на 2018 г. Дамир Шагол напуска Reuters и се връща в Сараево, където в момента преподава фотография в Академията за изкуства на университета в Сараево.

През 2004 г. е финалист за награда "Пулицър" за своята работа по време на войната в Ирак, а през 2018 г. е носител на "Пулицър" като част от екипа на Reuters, който отразява кризата с бежанците рохинга. Работата му получава и други награди, включително World Press Photo, Pictures of the Year International (POYi), CHIPP, SOPA, Overseas Press Club.

Деветото издание на проект "Кинофабрика" се реализира с финансовата подкрепа на Столична община – Програма "Култура".
 

/ХЯ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 07:39 на 28.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация