site.bta"Мета" и "Алфабет" правят важни промени в "Инстаграм", "Тредс" и "Гугъл", за да улеснят потребителите

"Мета" и "Алфабет" правят важни промени в "Инстаграм", "Тредс" и "Гугъл", за да улеснят потребителите
"Мета" и "Алфабет" правят важни промени в "Инстаграм", "Тредс" и "Гугъл", за да улеснят потребителите
Снимка: AP/Richard Drew

Технологичната корпорация "Мета" (Meta) обяви наскоро, че вече позволява на потребителите си да изтрият или деактивират своето онлайн приложение за публикации "Тредс" (Threads), без да губят достъпа си до социалната мрежа за споделяне на снимки "Инстаграм" (Instagram).

Улеснение за потребителите на "Инстаграм" и "Тредс"

Ръководителят на "Инстаграм" Адам Мосери написа в "Тредс", че е направена съответната технологична настройка, която позволява на потребителите да изтрият само профила си в приложението за публикации. Досега, ако се опитаха да го направят, те трябваше да деактивират и профила си в "Инстаграм" поради технологичното "преплитане" на двете платформи, отбелязва в. "Дейли мейл". 

Потребителите на "Тредс" вече могат да изтрият акаунта си само в това приложение, ако изберат опцията "Настройки" (Settings) в платформата, след това изберат подменюто "Профил" (Account), а след него "Изтрий или деактивирай профила" (Delete or Deactivate Profile). 

Ако желаят да изтрият профила си в "Тредс", потребителите трябва да кликнат върху "Изтрий" (Delete), посочва Мосери. Той посочва, че тогава всички данни, свързани с акаунта в "Тредс", автоматично ще станат скрити, а след 30 дни ще бъдат изтрити завинаги. 

Ако потребителите изберат да деактивират профила си в "Тредс", то данните, свързани с акаунта, ще бъдат скрити, но няма да бъдат изтрити. Ще може да бъдат видими отново, ако активирането на профила бъде подновено. 

Ако обаче решите да деактивирате акаунта си в "Инстаграм", то автоматично ще бъде деактивиран и профилът ви в "Тредс", се посочва в секцията "Помощен център" в сайта на социалната мрежа за споделяне на снимки (help.instagram.com).

"Мета", която е най-популярна със своята социална мрежа "Фейсбук" (Facebook), стартира "Тредс" през юли 2023 г. Приложението за публикации се смята за конкурент на социалната мрежа "Екс" (X), известна до неотдавна като "Туитър" (Twitter), която е собственост на предприемача и мултимилиардер Илон Мъск.

Приложението "Тредс" е имало 141 милиона потребители към началото на декември в целия свят, от които средно по 10,3 милиона го използват дневно, според специализираното издание demandsage.com

Потребителите на "Тредс" прекарват средно по 3 минути в него на ден, като употребата му е спаднала със 79 на сто спрямо периода на своя пик. През първите пет дни от неговото представяне онлайн "Тредс" привлече 100 милиона потребители, като рекордът беше 1 милион нови акаунта за час. По оценки на експерти, онлайн платформата за споделяне на публикации е генерирала приходи в размер на 800 милиона долара към 1 декември 2023 г.

"Алфабет" заличава стари профили в "Гугъл"

Друг технологичен гигант - "Алфабет" (Alphabet) , който управлява популярната търсачка "Гугъл" (Google), обяви, че от началото на декември започва да изтрива профилите на потребителите в нея, които не ги ползват. 

Това означава, че всеки, които иска да запази акаунта си в електронната поща на "Гугъл" - "Джи мейл" (Gmail), ако не го е използвал дълго време, трябва да "влезе" (sign in) в него поне веднъж, за да не бъде изтрит, посочва ДПА.

Още през май компанията, която управлява "Гугъл", обяви, че престои да бъдат заличени профилите, в които никой не е влизал поне две години, както и тяхното съдържание. 

Това означава, че потребителите ще загубят не само имейл адреса си, но и всички снимки, електронни писма, документи и бележки, които са били запазени в акаунта им в "Гугъл".

За да загуби профила си, даден потребител трябва напълно да е забравил за него и да е пренебрегнал всички предупреждения, които са му били изпратени от технологичната компания, че акаунтът може да бъде изтрит.

Безплатните ви онлайн профили в различни социални мрежи и платформи, които вече не използвате, но искате да запазите, обикновено са изложени на риск да бъдат изтрити, ако не влизате в тях от време на време. Ако желаете това да не се случи, е добре да ги "посещавате" поне веднъж годишно, посочват експерти.

Периодите, през които не трябва да сте ползвали онлайн акаунтите си, за да получите предупреждение, че може да бъдат изтрити, обаче варират при различните технологични компании. 

При "Гугъл" този период е две години, но при "Екс", известна до неотдавна като "Туитър", изискванията са различни. Социалната мрежа на мулитмилиардера Мъск изисква да сте я ползвали поне веднъж на 30 дни, за да не получите предупреждение, че профилът ви ще бъде изтрит, отбелязва ДПА.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 07:27 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация