site.btaПрез 2022 г. домакинствата в Сливен са увеличили най-много потреблението на безалкохолни напитки

През 2022 г. домакинствата в Сливен са увеличили най-много потреблението на безалкохолни напитки
През 2022 г. домакинствата в Сливен са увеличили най-много потреблението на безалкохолни напитки
Снимка: БТА, Архив

През 2022 г. домакинствата в област Сливен са увеличили потреблението на повечето основни хранителни продукти в сравнение с 2021 година, като най-голямо е увеличението в потреблението на безалкохолни напитки - с 12,5 литра. Това съобщиха от Териториалното статистическо бюро - Югоизток, които са изследвали доходите, разходите и потреблението на домакинствата през 2022 година.

Продуктите с увеличено потребление са още зеленчуци (пресни и замразени) - с 11,0 кг, на яйца - със седем броя, картофи – с 4,2 кг, плодове (пресни и замразени) – с 3,9 кг, кисело мляко - с 3,3 кг, месни произведения – 3,1 кг, сирене – с 2,1 кг, сладкарски изделия от брашно – с 0,9 кг и на леща – с 0,6 килограма.

На годишна база се увеличава потреблението средно на лице от домакинство на алкохолни напитки (от 20,3 на 24,4 л) и на цигари (от 738 на 751 броя). 

Намалява консумацията на прясно мляко с 6,1 литра, на хляб и тестени изделия – с 2,3 кг, на плодови сокове, сиропи, нектари – с 2,0 литра, на зеленчукови консерви – с 1,0 кг, компоти – 0,8 кг, олио – с 0,6 литра, други млечни произведения – 0,4 кг, риба и рибни продукти с 0,4 кг, млечни масла – 0,2 кг, маргарин и други растителни мазнини – 0,2 кг и туршии – с 0,2 килограма. 

През 2022 г. годишният общ доход средно на лице от домакинство в област Сливен е 6646 лв. и нараства с 11,1% спрямо 2021 година, сочат още данните от изследването.

В началото на април т.г. започна ежегодното статистическо проучване за домакинските бюджети, в което участват 90 домакинства от област Сливен.

/РН/

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:19 на 04.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация